.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Великата история, която разказват големите фотографии

| преди 3 години
Тази снимка заснех в Kresge Court. Спирах там за чаша кафе. Хората правеха същото, пушеха цигари. Някак успявах да остана незабелязан - единственият начин да успееш да направиш такъв кадър е да останеш скрит. Изчезваш, облечен като част от тълпата, в която си. Тези хора никога не знаеха, че ги снимам.
Бил Раухаусер е на 95г., а неговите снимки са пълни с история, която чака да бъде разказана отново

 

Някога преди, когато Детройт произвежда колите, които се карат в цял свят, млад инженер на име Бил Раухаусер си купува фотоапарат за 39 цента. Това е началото на любов към фотографията, превърнала се в професия и продължила през следващите 70 години.

Към днешна дата Раухаусер все още прави изложби. В своята кариера той улавя динамиката и разрухата на града по-добре от всеки друг фотограф от това време. Той е и първият, отворил галерия, в която се излагат само и единствено снимки в Средния запад.

 "Клише е да твърдим, че Бил Раухаусер е доайенът на фотографията в Детройт, но това е истината." - казат запознатите.

"Започнах, когато градът беше на върха на славата си" - разказва Раухаусер, който е роден в Детройт - "Детройт след войната беше арсенал на демокрацията. Всеки беше чувал за Детройт. Автомобилният център на света, велик град."

 

Фотография


През 50-те населеността на Детройт започва да намалява, а местните го напускат на вълни след протестите през 1967 г. Без инвестиция някогашният славен град започва да се променя.

"Това е причината моите снимки да станат някак важни" - казва с типичната скромност на Средния запад Раухаунсер  - "Показват онзи период, когато Детройт започна да залязва, просто така."

Всъщност Раухаусер в отговорът на Средния запад на Анри Картие-Бресон , френският баща на уличната фотография. Той може да цитира две изречения, запомнил от изложбата на Бресон в Ню Йорк Сити през 1947 г., които променят живота му - "Фотографията не е хоби. То е изкуството да виждаш. Важните въпроси са как и какво виждаш. В тях е голямата разлика."

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите