.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Копривата - средство за красота и източник на протеини

д-р Вергиния Николова | преди 2 години
2110407117.jpg
Снимка:Thinkstock/Getty Images
Отвара от коприва срещу косопад, чай от коприва и 4 пролетни ястия с коприва

В природата най-ценното се опазва най-прецизно. Копривата е с нежни мъхести листа, но е защитена от дребните животинки с мравчена киселина и хистамин, които се усещат по острото опарване при допир. Тези вещества в много малки количества са смъртоносни за много насекоми. Затова водата, в която 24 часа е киснала коприва, е сигурно средство срещу листни въшки по растенията.

Отвара от коприва срещу косопад

Копривата е позната на всяка жена, която се интересува от домашните средства за красота. Отварата от коприва е отлично средство за по-гъста и здрава коса с блясък. Необходимо е 1 шепа листа от коприва да кипне в 1 л вода. Към нея се добавят 2 с.л. ябълков оцет. След като косата се измие с шампоан, се облива с прецедената отвара от коприва. 

Ползата от чай от коприва

Чаят от коприва помага срещу инфекции в устата - възпалени венци и парадонтоза. Стимулира образуването на червени кръвни клетки и по-лесното им снабдяване с кислород. Успокоява и помага при безсъние. Богатото съдържание на калий го превръща в добър диуретик. Чаят от коприва премахва пролетната умора. Тази напитка помага на дейността на жлъчния мехур, бъбреците и черния дроб.

Приготвяне на чай от коприва

1 супена лъжица фино накълцани листа от коприва се заливат с 250 мл гореща вода и се оставя да се екстрахира за 1-2 минути. Чаят се сервира хладък и се пие на малки глътки.

 

2110407118.jpg
Снимка:Thinkstock/Getty Images

 

Пролетните ястия с  копривата са много вкусни и полезни като източник на протеини, желязо, магнезий, калций и калий. Копривата е препоръчителната храна за анемични хора и за периоди на възстановяване след боледуване. Като зеленолистно растение копривата е богата на хлорофил и фолиева киселина. 

Бере се в края на април и в началото на май, когато стеблото й не е много дебело, а листата са свежи и тънички. След като се набере с ръкавици, се оставя за малко на сянка да повехне, тогава не пари толкова много. Омекналата коприва може внимателно да се измие, да се омачка с ръце или точилка и да се нареже. 

Копривата е много полезна на супа или каша. Тя не губи много от качествата си при топлинната обработка. Кашата от млада коприва с орехи и яйца е  бързо за приготвяне, съвсем достъпно и много здравословно ястие.

Свързани статии

http://ladyzone.bg/article/recepti/kopriva-s-oriz.html

http://ladyzone.bg/article/zdraven-blog/salata-pyure-ot-kopriva.html

http://ladyzone.bg/article/recepti/supa-ot-kopriva.html

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Къде /ще/ ходите на море?