.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Защо не отслабваме по-бързо?

Галина Толкингтън | преди 5 години
Отслабване
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Може би причините са точно под носовете ни:

На всички ни се иска мазнините да се топят като с магическа пръчка. Понякога обаче кантарът е ‘’заковал’’ и не иска да помръдне, въпреки стриктната диета. Може би причината е под носа ви:

Прекалявате с полезна храна

Прекрасно е, че орехите, маслото, кокосовата сметана, меда, какаото, бананите, семената от чиа и безглутеновите бисквитки са полезни, но ако консумирате големи количества от тях, калориите се трупат и имат значение. Само защото една храна осигурява нужни вещества за добро функциониране на тялото, това не означава че може да си позволите да я консумирате в големи количества. Информирайте се колко калории, мазнини, въглехидрати и белтъчини съдържат любимите ви здравословни храни и ако установите, че прекалявате, за известно време използвайте теглилка, за да примете точно колкото ви е нужно.

Храните се на автопилот

Между срещи, на крак пред хладилника, в колата, през телевизора – често се храним, докато бързаме или мислим за нещо, което ни предстои. Това не позволява да дъвчем добре, да се насладим на вкуса на храната и да се усещаме сити. Още повече, че по-лесно преяждаме и след това търсим още храна. Вместо да превръщате храненето в маратон, отделете време да седнете и да й обърнете внимание – насладете се на аромата, вкуса и структурата й, помислете от къде е дошла, припомнете си любими подобни рецепти – бъдете съзнателни и ще ви стане много по-лесно да укротите стомаха.

Лишавате се от сън

спяща
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos


Представете си следния сценарий: всяка сутрин ставате в 5:00, за да отидете на тренировка, но килограмите не помръдват. Няколко изследвания посочват ясна връзка между качеството на съня и излишното тегло. Колкото по-малко спите, толкова по-трудно е да отслабнете, защото инсулиновата чувствителност след безсъние намалява, т.е. имате по-малко енергия, изразходвате по-малко калории, а същевременно сте по-гладни и по-лесно складирате, вместо да горите мазнини. Ако не спите поне 8 часа, помислете дали там не е ключът към загадката. За да следите колко спите, можете да използвате безплатното приложение за отчитане на съня и движението dansplan.com – лесно е да си създадете профил и да си поставите цели, свързани със съня и движението.

У дома само вие сте на диета

Трудно е да се отслабне, ако майка ви постоянно ви подарява торти, съпругът ви ежеседмично поръчва пица и децата ви носят шоколадови бонбони. Липсата на подходяща среда у дома може наистина да наруши режима ви. Помислете си обаче за други режими – например за постенето – и по време на пости у дома има изкушаваща храна, но дълбоко в себе си сте взели решение, което резонира с ценностите и вярванията ви. Ако успеете да проявите същата увереност и целеустременост по време на диета за намаляване на теглото ще преодолеете и предизвикателствата в домашната среда.

Не пиете достатъчно вода

Водата е съюзник във всяка диета – снабдява всяка частичка от тялото с енергия, помага да контролирате апетита, залъгва желанието за сладко, подобрява тонуса. Много често жаждата се интерпретира като глад и може да приемете калории, от които тялото наистина не се нуждае в момента. Добре е да разпределите водата през целия ден, вместо да пиете само сутрин и вечер и да изработите система, с която да следите колко вода изпивате. Стремете се да приемате поне 2 литра дневно.

Често се храните в ресторант

Обяд
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos


Много ресторанти на пръв поглед сервират храни, подходящи за диетичен режим. За съжаление обаче нямате почти никакъв контрол върху порциите, вида мазнина, количеството сол. Много по-лесно се изкушаваме, когато пред нас сервират няколко красиви десерта – така може да се подведем и да хапнем малко от един или друг, да си поръчаме повече алкохол от планираното и накрая да прекалим с калориите.

Не си водите дневник

Когато си записвате с какво се храните сте много по-малко склонни да хапнете нещо извън менюто си, или пък да си вземете втора порция. Записването ви прави по съзнателни, а с помощта на софтуеър може да следите и количеството калории, макро и микроелементи. Изследване от Журнала на Академията по хранене и диететика в САЩ, наскоро помести изследване, в което най-успешните режими за отслабване включват водене на древник. Препоръчвам ви го горещо.

Със съдействието на
www.artofrealfood.com

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Слагате ли си противогрипни ваксини?