.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Лека храна за леко тяло

Галина Толкингтън | преди 4 години
366110.jpg
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Предлагаме ви няколко мнения на специалисти и обикновени хора по въпроса "Що е то лека храна" + 3-дневна диета
Случва се да прекалим с вкусната храна – след богата вечеря много дами си обещават да се хранят с по-нискокалорични храни, но от утре. За едни леката храна е само плодове и зеленчуци, за други е супа. По дефиниция леката храна е лесна за смилане, не натоварва стомаха и не е концентриран източник на калории. Ако се храним с такава храна, ще имаме чувство за лекота и задоволеност на глада, но ще можем да сме продуктивни и фокусирани.

В търсене на най-добрите отговори попитах обикновени хора и здравни специалисти какво за тях е лека храна:

За мен лека храна са плодовете и зеленчуците. Пъпешът и динята например. Такава храна трябва да оставя приятно чувство в стомаха, но да ти дава и енергия. Лошото е, че леките храни не засищат, но пък има и изключения - някои сирена и авокадото, които са засищащи.”
Диди Славова,  архитект, бременна в 9 месец

Леката храна трябва бързо да се смила, затова дневно препоръчвам 400-500 грама плодове или зеленчуци, като непременно е добре да се консумират и леки белтъчини - риба например.  Интересно е, че много видове паста, приготвени правилно, също са лека храна. След такава храна чувство за преяждане е невъзможно
Доц. Владимир Христов, ендокринолог

Леката храна преди всичко е малко храна. И най-леката храна може да стане тежка, ако я консумираме в голямо количество. Ако искате да се храните леко, избягвайте мазнините и консумирайте по малко обработени храни, достатъчно плодове и зеленчуци. Леката храна е задължително с високо водно съдържание.”
Галя Вутова, инструктор по хранене

’’Леката храна засища с малко и не създава стомашен дискомфорт. Малко количество сухо месо или месно филе, сирене или кашкавал, засищат чудесно и не подуват стомаха като плодовете и зеленчуците.
Милен Василев, фризьор
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Разбира се, всеки от нас има лично усещане и разбиране за това колко лека е една или друга храна, в зависимост от особеностите на храносмилането ни.

Несъмнено обаче, леките храни имат общи качества:

1.    Те са естествени или малко обработени, не съдържат изкуствени консерванти и подобрители.
2.    Често имат високо водно съдържание.
3.    Имат по-ниско съдържание на мазнини, поради което се смилат бързо.
4.    Леката храна е винаги в контролирано количество.

В тези групи спадат:

1.    Всички пресни и сготвени плодове и зеленчуци
2.    Малки количества студени варива: нахут, киноа, елда, овес, жито, леща, бобови
3.    Малки количества паста, сварена за 4-5 минути
4.    Пресни сирена: изкиснато бяло сирене, моцарела, рикота, котидж, извара
5.    Леки меса: риба, нетлъсто свинско, телешко, агнешко, заешко
6.    Качествена растителна мазнина в малки количества: сурови ядки, зехтин, авокадо, обезсолени маслини
7.    Протеинови и плодови шейкове и смутита
8.    Леки зеленчукови супи  

За да се храните леко, пазарувайте по списък нужните продукти, за да имате избор винаги, когато огладнеете. Ако се храните навън, избирайте храни от менюто, които отговарят на горните условия. Междувременно приемайте поне литър и половина вода дневно, за да може да обработите приетата храна оптимално и да елиминирате отпадните вещества на обмяната.  Разумно е да ограничите сладките и газирани напитки, и да консумирате умерено алкохол.

За да се отървете от чувството на тежест, опитайте това специално формулирано за целта меню и се почувствайте по-леки само за три дни.
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Ден 1

Закуска
Шейк от 200 гр кисело мляко, шепа горски плодове и лъжица мед
Студено кафе

Обяд
Салата с домат и сирене моцарела, босилек и 10 гр зехтин
Талиателе с лек доматен сос

Вечеря
Зеленчукова супа
Печени тиквички с млечен сос

Ден 2

Закуска
Накиснати в мляко от вечерта овесени ядки с няколко ореха
Кафе с мляко

Обяд
Крем супа от броколи
Филе от пиле на скара с билкова марината

Вечеря
Салата със скариди и ананас
Купичка сварена киноа със стафиди и канела

Ден 3

Закуска
Прясно изцеден плодов сок и шепа сурови бадеми
Кафе с мляко

Обяд
Салата от нахут, краставица и мента с 10 гр зехтин
Риба на скара

Вечеря
Доматена супа
Мариновани свински филенца на скара

Разкажете ни за вашето любимо леко пролетно меню във форума на Lazy Zone!

Със съдействието на www.artofrealfood.com


Ключови думи:
Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Още по темата
"Речта владеят всички, умът е присъщ на малцина." Катон
Катон
Постите ли преди Великден?