.
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Изненадващи причини, възпрепятстващи свалянето на килограми

LadyZone.bg | преди 2 години
2111023556.jpg
Липсата на достатъчно сън и пълноценна храна, стресът и депресията са част от виновниците.

Кои са причините, които се оказват сериозна бариера за премахването на излишните килограми? Мислите, че знаете, но ще бъде изненадани.

#Давате приоритет на упражненията за сметка на пълноценната храна
Много хора си мислят, че няколко лъжички сладолед след интензивна фитнес сесия не би се отразила зле на формата им. Истината обаче е друга. Специалистите уверяват, че начина на хранене оказва не по-малко влияние върху силуета ни от това на спорта. Изследвания сочат, че здравословният хранителен режим дори е по-важен от физическите упражнения, особено тогава, когато е в съчетание с тях, въпреки че и двата фактора са от решаващо значение.

#Не спите достатъчно
Пълноценният нощен сън оказва позитивно въздействие не само върху здравето ни, но и върху килограмите ни. Учените твърдят, че лишаването на организма от достатъчно сън може да доведе до чувствително увеличаване на теглото. Причината се крие в нарушаването баланса на обмяната на веществата. Експертите обясняват това с повечето будни часове, през което време се храним повече. От друга страна дефицитът на сън забавя работата на храносмилателния тракт.

#Прекарвате твърде много врвме пред бюрото си
Заседналият начин на живот, липсата на достатъчно движение и дългото застояване пред бюрото, оказват негативен ефект върху метаболизма. Проучвания сочат, че прекалено многото часове на работното място в седнало положение водят до значително и бързо увеличаване на теглото. За да избегнем този риск, е добре да правим на всеки 40 минути паузи от по няколко минути, в което време да се раздвижваме или разхождаме.

#Душевното ви здраве е разклатено
Изследвания сочат, че психичните заболявания, като депресия например, могат да доведат до промени в апетита, а оттам и до увеличаване на теглото. Ако се намирате под напрежение, често изпадате в лошо и унило настроение, енергията ви е понижена, тъгата ви обсебва все по-често, губите мотивация и вяра в себе си и другите, най-доброто решение е да се обърнете към психолог.

#Наблягате на газираните напитки без захар
Редовната консумация на диетични газирани напитки или включването им във вашата диета, е абсолютно погрешно решение. Изследвания сочат, че макар и без калории и захари, изкуствено подсладените напитки действително могат да допринесат за повишаване на теглото, както и до увеличаване на апетита за сладко. Ето защо специалистите диетолози съветват да ги замените с вода.

#Не се храните достатъчно
Честото лишаване на организма от ценни хранителни вещества го подлага на стрес, в резултат на което той започва да се запасява и да образува депа, в които да съхранява постъпилите в него нездравословни мазнини. В резултат започваме да пълнеем, без да намираме логично обяснение за това. Ето защо, ако искаме да се отървем от излишните килограми, е по-добре да се обърнем към специалист, който да ни насочи към правилен хранителен режим и подходяща балансирана диета, включваща много плодове, зеленчуци, постни протеин и здравословни мазнини.

#Тичате твърде много върху пътечката за бягане
Прекаляването с физическите упражнения стимулира апетита. В резултат, колкото и интензивен начин на живот да водите, ако той не е съобразен с индивидуалните ви потребности и ограничаването на вредни и твърде мазни храни, няма никога да отслабнете.

#Редовното хранене в ресторант
Не подценявайте вредните съставки, които често присъстват в менютата на ресторантите. Салатата, която сте избрали, на пръв поглед може и да ви изглежда здравословна, но обикновено за нейното дълготрайно съхранение се използват различни видове консерванти и др. нездравословни съставки. Ето защо по-добрата и здравословна алтернатива е да си направите сами вечеря у дома. Изследвания сочат, че така ще спестите средно по 250 калории отгоре.

#Стресирани сте
Прекомерната тревога може да внесе сериозен хаос във вашите здравословни хранителни навици. Проучвания сочат, че стресът има връзка с наддаването на теглото. Причината за това се крие в увеличеното производство на хормона кортизол в организма, което води до повишен апетит към нездравословни храни.

#Гледате любимото си предаване, докато вечеряте
Известен факт е, че хората са склонни да консумират много повече храна, когато са пред телевизорите. Причината за това е отклоняването на мисълта им от храната, докато се наслаждават на любимия си сериал. Затова и информацията, че вече са сити, идва по-късно. Всичко се свежда до това, че мозъкът по-трудно обработва информацията, когато е ангажиран с няколко дейности едновременно.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Пролетното почистване е?