.
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

7 от най-лошите неща, които може да си причините преди лягане

LadyZone.bg | преди 4 седмици
сън
Снимка: istockphoto.com
Да пиете вода и да си вземете горещ душ или вана - правили ли сте го преди сън?

Добрият сън диктува всичко, което правим и се случва с нас през останалата част от деня. Ако заспите в лошо настроение или стресирате тялото, то събуждайки се е много вероятно да се чувствате уморени, подтиснати и неспособни да отговорите на предизвикателствата на деня. Какво е добре да НЕ правите преди сън, за да се чувствате отпочинали и заредени на сутринта:

Да разцъквате телефона си

Често преди лягане преглеждаме социалните мрежи или служебния имейл за интересни новини от приятели или писмо от шефа, което е обозначено с ASAP. Навикът е изключително вреден, не само защото електронните устройства действат на нервната ни система, а и защото е добре поне час преди лягане да освободите ума си.

Тази 1-минутна дихателна практика намалява стреса, тревожността и подобрява съня Техниката 4-7-8 дишане, основана на древната йога система, има редица ползи за здравето

Да тренирате

Най-доброто време за тренировки несъмнено е сутрин. Натоварването преди сън действа не само на мускулите, но и на мозъка. Покачването на нивата адреналин в никакъв случай няма да ви помогне да заспите по-бързо. Затова най-добре оставете тази работа за сутринта.

Да се карате

Понякога гневът е полезна емоция – трябва да го изпитаме, за да знаем как да се справим с него. Но точно преди да положите глава на възглавницата не е препоръчително да се карате с някого. Това може да затрудни процеса на заспиване или да причини нещо по-лошо – сънят ви да бъде непълноценен. Избягвайте караниците късно вечер.

Да се натъпкате

Тези от вас, които се опитват да свалят някое и друго кило, знаят добре, че храната преди сън в никакъв случай не им помага в борбата с излишното тегло. Освен този страничен ефект, като „бонус“ ще получите и нездравословен сън, причинен от проблеми със стомаха.

Да затоплите прекалено помещението

Създаването на уютна топла обстановка преди сън е едно от нещата, които ни кара да се чувстваме добре вечер и често заспиваме по-лесно. Но не прекалявайте с температурата. Оптималната така за здрав сън е между 18 и 22 градуса.

За ползите от спането с чорапи в студеното времеПодобрява качеството на съня и увеличава оргазмите

Да си вземете горещ душ или вана

Когато спим, телесната ни температура се понижава – с малко, но все пак се понижава. Вземането на горещ душ или вана действа по точно обратния начин и затова не е сред препоръчителните неща, които да направите преди сън.

Да пресушите каната с вода

Пиенето на достатъчно вода несъмнено е здравословно упражнение, което е добре да правите през целия ден. Да изпиете голямо количество вода преди сън обаче изобщо не се препоръчва, освен ако не искате да ставате често през нощта. Това, със сигурност, ще повлияе на качеството на съня ви. Избягвайте и консумацията на алкохол и кофейнови напитки преди да загасите лампите.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Били ли сте жертва на сексуално насилие?