.

ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Как да защитим децата от стреса

Д-р Неделя Щонова | преди 5 години
Дете
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Днес е Световният ден за борба с диабета!

Днес е Световният ден за борба с диабета!

Да бъдем отговорни, позитивни и да вярваме в „Духът на здравето

Всяко семейство може да осигури за своите деца допълнителна защита от стрес чрез:

• разработване на взаимно доверие вътре в семейството.

• наличието на подкрепящо семейство и приятели.

• показване на грижовност, топлина, уважение и обич между родителите и към детето. Иначе стресът вкъщи качва килограми.

• поставяне на високи и ясни очаквания, без да сте прекалено твърди в подхода.

• осигуряване на начини детето да допринесе с нещо към семейството в един смислен и културен контекст, например: да ви покани на своя първи концерт – „Малкото негърче” по Клод Дебюси или на балетен спектакъл за деца – „Пинокио” на Карло Колоди.

• Говорете за стресовите събития ежедневно. Това говорене релаксира.

• Използвайте разкази и книги. Историите в книжките могат да помогнат на детето да се идентифицира с чувствата на героя и това докосване на определени негови чувства, да доведе до облекчение и до изнамиране на нови стратегии за справяне.

• Използвайте изкуството за изразяване на чувствата. Арт терапията с глина, пясък, рисунки, пластики и акварели е възможност за активен израз на емоцията. Това е т. нар. сублимация. Тя има силен терапевтичен ефект.

• Използвайте нежен хумор или прочетете забавна книга, заедно с детето, за създаване на смях и една нова рамка, в която да е възможно постепенното избледняване на негативните мисли.

• Оферта лично пространство. Създайте приказна детска стая, едно тихо и хармонично пространство, където детето да може да остава насаме със себе си и да се чувства защитено и спокойно там.

• Научете заедно техники за медитация, релаксация и дълбоко дишане. Пуснете тибетска музика за релакс и медитация и помолете децата да си затворят очите, заемете традиционна позиция като лотус, полулотос и др. и си представете тихо и щастливо място - плаж с вълни, изгрев, огън или парти за рожден ден или щастливи мигове с хиляди игри, много смях и забавления. 5-10 минутна медитация дневно, заедно с вашите деца, е добър лек срещу стреса.

• Учете заедно стратегии за разрешаване на конфликти. Учете децата да обмислят алтернативни начини за решаване на проблеми. Кой друг може да помогне за решаването на дадени проблеми? Каква допълнителна информация е необходима, а какви действия следва да предприемем?

•Насърчавайте децата да бъдат горди от себе си по някакъв начин и в известна степен. Разработването на специален интерес или развиването на умение може да служи като източник на гордост и самочувствие. А една добра самооценка е и щит срещу играта в нивата на кръвната захар.

Нека ние като родители бъдем положителни, нека търсим позитивните решения, нека помагаме на нашите децата да назоват чувствата си и да се учат на справедливост, търпение и благодарствено отношение към света.
 

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Пролетното почистване е?