София Вергара, Хайди Клум, актрисите от "Малки сладки лъжкини", Алън Айверсън и над 30 други звезди са получили официално предупреждение от Федералната търговска комисия на САЩ, че трябва да информират своите фенове и последователи за всяко получено възнаграждение относно рекламирането на продукти в социалните мрежи.
Писма са получили и над 40 компании, сред Adidas, Cabela's, Chanel, Johnson & Johnson, Dunkin Brands Group, Hasbro, Inc и Yves Saint Laurent в Северна Америка.
Известните личности трябва да разкриват дали получават пари, за да промотират продуктите в Инстаграм, Фейсбук, Туитър и останалите социални медии, за да се разграничи ясно рекламата от съдържанието без маркетингови цели.
В социалните медии тези граници често и лесно се размиват, като звездите "случайно" публикуват снимки с продукти, за чието рекламиране предварително им е било заплатено. Използването на хаштаг #advertising (#реклама) би решил проблема, нали?
Реакцията на някои от звездите не закъсня…