Краят на януари е времето, когато поглеждаме назад и си даваме сметка до каква степен сме изпълнили обещанията си за новата година – да се храним по-добре, да спортуваме, да се запишем на курс по медитация, да си направим профилактични изследвания. Вероятно сте изпълнили някои от тях, други не, затова ви предлагам няколко изпитани начина бързо да се върнете на пътеката на здравето.

Оценете приоритетите
Може би сте си обещали 7-8 неща за новата година и сега виждате, че не е по силите ви да направите всичко, което ви се иска. Оценете всяко от желанията си по важност, като му дадете число от 1 до 10. 1 е най –малко важно, а 10 е от изключителна важност и спешност (като например посещение при зъболекар). През следващия месец се фокусирайте върху двете най-важни желания от списъка си и бавно прибавяйте тези с по-нисък приоритет през следващите месеци.

Намерете си компания

И сам войнът е войн, но когато става въпрос за ежедневна промяна на навиците, да си сготвиш полезна храна с приятелка или да отидеш на урок по танци с компания, е много по-лесно отколкото сам. Златно правило тук е групата да е поне от трима, ако един се откаже от тренировката – срещата все пак остава. Ако не намирате съмишленици сред приятелите си, винаги може да се запознаете с други здравословно мислещи дами на уроци по готвене или на фитнес. В краен случай, поканете всичките си приятели във Фейбук!

Използвайте наученото за добро
Пропускате тренировки? Прекалявате с торта? Вместо да отслабнете сте качили 3 килограма? Не се ядосвайте - погледнете назад и вижте как може да използвате опита си за добро. Вината и самонаказанието не водят до нищо добро, най-много да преядете заради високите нива на стрес и да се изпокарате с партньора си. В бъдеще, когато пред вас стои голямо парче торта, ще знаете как се чувствате с няколко килограма в излишък и по-лесно ще контролирате изяденото количество. Вместо да се сгушвате с одеало пред телевизора, може би ще се стоплите в парна баня – опциите са безкрайни, ако сте готови да учите и спрете да се сърдите на себе си.

Още утре направете нещо за себе си

Не е нужно да започвате отново строгата си диета от началото на годината или да се запишете на бойни изкуства. Още утре обаче си пригответе здравословна закуска, направете си медитация в обедната почивка, отделете 10 минути за упражнения у дома – едно от тези неща е първа стъпка обратно на пътеката на здравето. Това ще ви предпази от залитане в лоши навици, а стъпка по стъпка ще може лесно да извървите пътеката на промяната.

Действайте
Върнете се на първия параграф, където оценихте целите си по важност – след като сте избрали най-важните, предприемете конкретни действия по тях . Купете си абонамент за личен треньор, предплатете си консултация с диетолог, запишете си час за гинеколог. Така ще сте обвързани веднага с реални действия, които подкрепят желанията ви – това е мощно оръжие за постигане на здраве и щастие през новата година!

Със съдействието на www.artofrealfood.com