В студените дни имунитетът ни е подложен на сериозно изпитание. Започваме да се тъпчем с какви ли не лекарства, хапчета и сиропи за кашлица. Верният път обаче е друг, и той се казва – качествено хранене. Ето 10-те топ храни за повишаване на имунитета, които трябва да присъстват ежедневно на трапезата на малки и големи през студените сезони и да заемат най-малко половината от делничното ни меню:

Червено цвекло

Цвеклото е мощен имуностимулнт.  То е изключително богат на желязо зеленчук. Редовната му консумация засилва образуването на антитела и бели кръвни телца и подобрява снабдяването им с кислород. Високото съдържание на фибри е много важно за храносмилателната система. Червеното цвекло е с доказан профилактичен ефект дори срещу онкологични и сърдечно-съдови заболявания.

Сладки картофи

Те са богат източник на бета-каротин. Консумацията им поддържа кожата здрава и свежа, като в същото време предпазват от нахлуването на бактерии и вируси в организма. Американски диетолози нареждат сладките картофи до тиквата и морковите като продукти, които силно укрепват имунитета в студеното време.