Как да се наслаждаваме на вкусните домашни ястия когато имаме непоносимост към лактозата?

За съжаление при тези обстоятелства млякото не е единственият продукт, който трябва да премахнем от ежедневното меню. Сирената, сметаната и маслото са част от групата млечни продукти, от които е редно да се откажем.

Стоп! Без паника. Следват три кулинарни решения, които ще ви помогнат да преодолеете с вкус лактозната непоносимост.

Правило #1: Мислете органично

В подобни обстоятелства нямаме друг избор освен да залагаме на алтернативни продукти като мляко от кокос, бадеми и/или киноа. От друга страна маслата от соя, кокс и/или ориз лесно могат да заместят класическите продукти, произведени от краве мляко. В крайна сметка всички те се използват по същия начин и са здравословни.

Правило #2: Не е задължително да изключите всички млечни продукти

Когато разберем, че имаме лактозна непоносимост, първата ни реакция е да зачеркнем всички млечни продукти от хранителния си режим. Грешка. Защото не всички продукти съдържат еднакъв процент лактоза. Например киселото мляко е с по-малко количество от една чаша прясно мляко. От друга страна млечните продукти, включително маслото, сметаната и млякото могат да бъдат консумирани в малки количества в различни рецепти смути, десерти и др.

Правило #3: Компенсирайте липсите

Когато ограничим редовния прием на млечни продукти организмът ни е уязвим. Следователно нивата на белтъчини и калции намаляват. А те са основни за нашето здраве. Затова е много важно да компенсираме липсите с храни, които няма да ни навредят, като риба (аншоа и/или сардини), ядки (бадеми), морски дарове (скариди) и водата, обогатена на калции.