Знаете ли, че съчетаването на определени храни и подправки доставя не само вкусова наслада, но има и впечатляващо здравословно въздействие. Тук бих споделила някои доказано добри комбинации:

Риба + чесън

Знайно е, че рибата съдържа доста желязо, цинк, йод и селен. Това са все микроелементи, които допринасят за противовъзпалителния и обезвреждащ лошия холестерол ефект на храната. Чесънът, когато се приема с риба, балансира мазнината в нея и така съдейства за драстично намаляване на лошия холестерол.

 

Зеленчуци, риба и мляко + зехтин и ядки

Съдържащите се мастно разстворими вит. А, D и Е в морковите, броколито, граха, рибата, прясното и киселото мляко се активират и абсорбират най-добре от организма, ако се приемат с добри мазнини. А те са – зехтинът и тези, които се съдържат в ядките.

 

Овесени ядки + портокалов сок

Оказва се, че богатите на вит. С сокове от портокал, лимон или касис в комбинация с овесени ядки изчистват перфектно кръвоносните съдове от плаки и действат превантивно срещу инфаркт два пъти по-добре, отколкото ако приемаме само сок или само ядки. Каква е причината? Съчетаните органични съставки неутрализират лошия холестерол.

 

Риба + соев сос

Соевият сос стабилизира и активизира действието на вит. D в тъканите и клетките. Така че богатите на вит. D риба тон и сьомга са идеални за консумация с парченце тофу (сирене от соя) например.

 

Ябълки + грозде, червено вино или... шоколад

Така сервирани, благодарение на съчетаването им с танина, нарязаните ябълки се превръщат в истинска метла, която прочиства артериите от вредните наслоявания, действат противосъсирващо и чувствително подобряват общото сърдечно-съдово състояние.