1. Консултирайте се - ако депресията във вашия случай вече е много сериозна и неконтролируема, чувствате се толкова зле, че не виждате друг вариант, освен да посегнете към хапчета, то по-добре не експериментирайте на своя глава. Вместо това посетете психотерапевт.

Нека този термин не ви плаши.

Психотерапевтът не е нищо повече от специалист, на когото можете да се доверите и да разкажете лошите си мисли.Той не само ще ви изслуша, а ще ви помогне сами да анализирате страховете и проблемите си, и ще ви "подсети" как да ги разрешите.

Освен, че е полезно, защото не се тровите с лекарства, е добре и поради факта, че ставате част от решаването на проблема, изговаряте го на глас и ако отново се случи да се чувствате така, ще сте запознати с пътя към справянето с проблема.

2. Аеробни упражнения – изследване от Университета в Дюк, Америка, сочи, че аеробните упражнения, дори и да се изразяват само в една 30 минутна разходка, помагат за справянето с депресия също толкова бързо, колкото и хапчетата.

Изследването сочи, че на тези които взимат хапчета, им отнема средно 16 седмици да се почувстват по-добре. Същият резултат се наблюдава и при онези, които ходя пешат по 30 минути, 3 пъти седмично.

3. Жълт кантарион – според Американската Академия на Семейните лекари, 29 клинични изследвания сочат, че билката жълт кантарион, добавен към храненията, действа по-ефикасно дори от пласибо при слабо и средно ниво на депресия.

Ако заложите на този вариант, предупредете доктора си - има възможност жълтият кантарион да взаимодейства с някои лекарства. Например, опасно е да го смесвате дори и с предписани антидепресанти (нивото на серотонин в мозъка може да достигне опасни нива)

4. Храната не е за пренебрегване - Някои храни съдържат голямо количество хормони, които увеличават проводимостта на нервните импулси. Ако човек ги предпочита и те често присъстват в диетата му, той става по-податлив на депресията.

Не подценявайте и фактът, че самото ви тяло също търси начин да се лекува.
Според учените, изключително добра естествена алтернатива на антидепресантите са шоколадът, бананите и орехите.

Редица изследвания показват наличието на пряка връзка между храненето и психичните разстройства. Има разработени дори специални диети, които се използват при тяхното лечение.