Фибрите са неизменна част от хранителния режим на тези, които искат да останат във форма и да бъдат здрави. Те са пазители на стройната фигура и защитници от големия апетит. Преди да представим нашия топ 10 на храни, богати на фибри е редно да изтъкнем, че фибрите се делят на разтворими и неразтворими.

Разтворими фибри:
Образуват гелообразен слой около храната в стомаха и по този начин забавят усвояването на глюкозата, холестерола и триглицеридите в кръвта. Богати на разтворими фибри са овесените трици, варивата, необелените плодове и зеленчуци.

Неразтворими фибри:
Богати на тях са пълнозърнестите брашна и суровите зелени растения. Помагат за бързото изчистване на дебелото черво, изхвърляйки токсичните вещества натрупани в организъма.

Съвет: Консумирайте към 14 гр. фибри на всеки 1000 килокалории от вашия дневен прием.

1. Броколи са много здравословни и полезни за тънката ви талия. Те съдържат голямо количество фибри, за разлика от калориите, чийто брой е незначителен. Една порция броколи (около 200-300 гр.) съдържа 5 гр. фибри и само 50 калории.