.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Срещу грипа и настинките

д-р Вергиния Николова | преди 4 години
Снимка:Thinkstock/Getty Images
Проветрявайте помещенията, почиствайте филтрите на климатиците и още...

Не е задължително да се разболеем от грип и други вирусни заболявания, ако полагаме грижи за имунната си система. Това, което е нужно, за да не ни повалят вирусите при първа възможност, е да поддържаме здраво тялото си и положителни мислите си. Всеки дисбаланс в храненето, мисленето, облеклото (неподходящо за температурите навън) неминуемо намалява съпротивителните сили и създава входна врата за вирусите.

Ето няколко здравословни навика:

- Проветрявайте помещението, в което прекарвате голяма част от денонощието. 

- При кихане и кашляне слагайте носна кърпа пред устата или носете маска.

- Почиствайте редовно филтрите на климатиците, защото там могат да се завъдят различни микроорганизми.

Опитайте всеки ден в менюто ви да присъстват ябълка, портокал или киви. Всички плодове и зеленчуци съдържат витамин С. Ако в студеното време неохотно посягаме към свежите салата, приготвяйте зеленчуците на пара. Предпочитайте ястия с чушки, зеле, домати, отколкото садвич с колбас и кетчуп. Плодовете годжи бери са вкусна "суперхрана” за имунната система. Подобряват настроението, паметта и укрепват сърцето. Не забравяйте за чесъна и лука. Техните фитонциди убиват вирусите в тялото. Консумирайте повече храни със силни подправки: куркума, джинджифил, кориандър, розмарин, мащерка, карамфил, индийско орехче, защото имат стимулиращо действие върху  имунната система.

Точно сега не започвайте диета за отслабване с ограничаване на калориите. Организмът има нужда и от картофи, и от макаронени изделия и от пълнозърнестите храни, за да произвежда енергия и ако тя не достига, започва да използва натрупаните си запаси. Този дефицит отслабва защитните сили.

Контролирайте натоварването си, за да не се стига до преумора и хроничния стрес. Тогава тялото остава с недостиг на важни витамини и минерали. Съвсем егоистично в името на собственото здраве се стремете към позитивно мислене.

Движението  е много важно за имунитета във  всякакъв вид - скачане на място, на въже, махове с ръце, повдигане на пръсти и отпускане на пети с раздрусване, тичане и разходки на открито.

Спорове "за” и "против” ваксините има. Най-добре е да се посъветвате с вашия личен лекар, защото сега е моментът за ваксиниране срещу грип.

Още по темата може да чуете от аудиозаписа "Срещу грипа и настинките”, публикуван в началото. Това е излъченият в ефира на bTVRadio  разговор с радиожурналиста Светослав Николов в предаването "За София” на 28 октомври 2014 г.

Свързани статии

Как да избегнем зимния грипМаска, шал и шапка, чай от ехинацея и джинджифил, годжи бери, ваксини и още…

 

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите