Раздаването на наградите "Оскар" винаги е било не само церемония, за която се отбелязва най-доброто в киното.

Червеният килим е мястото, където дефилират блясъкът, славата и... актрисите в най-красиви рокли. Някои от тях блестят толкова ярко с визии, че дори отминаващото време не може да изтрие спомена. И макар да минават години, и макар дизайнерите да се надпреварват в използването на все по-сложни кройки и главозамайващи платове, някои тоалети си остава ненадминати.

А може би тайната е в класата, с която се носят?

Актрисата Одри Хепбърн (1929 - 1993) получава наградата си за най-добра актриса за ролята си във филма "Римска ваканция" на 26-ата церемония по връчване на наградите "Оскар". Тя се провежда в NBC Century Theatre в Ню Йорк, САЩ на 25 март 1954 г. Актьорът Фредрик Марч (1897-1975), който е един от водещите на наградите, а датско-американският актьор Жан Хершолт (1886-1956), бивш президент на Академията за филмово изкуство и наука (AMPAS) не пропускат да поздравят чаровната актриса с целувки. 

Хепбърн е облечена в разкошна, дантелена рокля на Givenchy. Облеклото й е идентично с това от дизайнерката на костюми Едит Хед, с което Хепбърн се появява във финалните кадри на филма. Роклята на Givenchy е малко по-къса, което подчертава фината красота на музата на френския дизайнер.

Снимка: Getty Images

 

Шер се появява на церемонията по раздаване на Оскари с два тоалета. Първият е индийски, а другият доста наподобява костюм на ориенталска танцьорка. И двете визии на актрисата са създадени от Боб Маки, американски дизайнер, известен със работата си по визиите на Джуди Гарланд, Даяна Рос, Лайза Минели и Тина Търнър. В Холивуд го наричат "султанът на пайетите", тъй като създава дрехи за жени, които не се страхуват да бъдат забелязани.

Тоалетите, с които Шер печели своя "Оскар" доказват, че модата е преди всичко изкуство.

Снимка: Getty Images

Култова е и роклята на Бьорк, с която и досега мнозина си я спомнят. За съжаление асоциацията на повечето не е с добър вкус. Лебедовият й костюм е наричан "ужасен", "безвкусен" и "възмутителен". Негова дизайнерка е Мариана Пейоски. Когато прави роклята на Бьорк, тя е едва на 15 години.

Като дебютантка на кино наградите, Бьорк смятала, че роклята й е символ на плодородието. И освен с лебеда, увит около шията й, на церемонията се появява с малко яйце.

"Знаех, че това вероятно ще е първото и последното ми появяване на подобно събитие и исках да съм запомняща се", казва тя. 

Снимка: Getty Images

Анджелина Джоли запленява всички с черната си рокля Versace през 2012 г. Дългата цепка през която се показва левия й крак чак до бедрото кара всички фотографи да обърната апаратите си към нея. 

Визита й предизвиква толкова много реакции, че Туитър се пълни с нас 100 000 поста по темата.

Снимка: Getty Images

Дженифър Лорънс е другата актриса, чийто тоалет на "Оскарите" се помни и досега. Актрисата се появява с рокля на Christian Dior на церемонията през 2013 година. 

Дизайнерът й подарява, но вместо да се представи бляскаво, като в ролите си, Дженифър има един доста конфузен момент. Докато се изкачва по стълбите, за да си вземе статуетката, тя пада. Това е другото, с което Лорънс ще бъде запомнена от феновете си, освен с прекрасния тоалет. 

Лейди Гага облича изключително пищна рокля на Azzedine Alaïa през 2015 година. Комбинира я с червени ръкавици. Именно този аксесоар кара последователите й да настръхнат. Много от тях оприличават ръкавиците с такива за миене на чинии. 

Снимка: Getty Images

Натали Портман връща блясъка на кино наградите, обличайки рокля на Dior през 2020 година.

Американската актриса използва церемонията, за да говори за важен проблем, с който се сблъсква кино индустрията. За много звезди червеният килим е не просто шанс да си покажат тоалетите, но и начин да бъдат забелязани, когато имат какво да споделят по важна тема. През 2020 актрисата се появява в черна рокля със златни орнаменти. 

Снимка: Getty Images

На пелерината й са избродирани имената на жените режисьорките, които не са получили номинация за "Оскар" през 2020 г. По този начин Портман подкрепи колегите си и подчерта значението на равенството в индустрията и факта, че то не се зачита.