Представете си, че рано сутрин пътувате с колата си. Взимате си кафе, зареждате бензин. А замисляли ли сте се от какво е направена чашата или как ще повлияе вашият автомобил на околната среда.   

Марки от цял свят вече усилено се стремят към това - да следват зелени политики и да се грижат за природата. Международно проучване на Futerra разкрива, че 88% от клиентите ценят повече марките, които правят така, че и самите хора да са по-еко в ежедневието си. Погледнете купената чаша с кафе. Дали тя е от материал, който може да се рециклира? Или е пластмаса, която ще изхвърлите скоро и няма да се разгради с години?

Ето част от компаниите, които следват еко практики:

IKEA

  • Доставя близо 50% от дървесината си от устойчиви лесовъдни стопанства.
  • 100% от памука, който използват за текстила, набавя от ферми, които използват стандарти за  намаляване на използването на вода, енергия и химически торове и пестициди.
  • През 2012 г. IKEA обяви целта си до 2020 г. да се захранва със 100% възобновяеми енергийни източници.

Johnson and Johnson

  • Процес на производство и дистрибуция чрез използване на устойчиви продукти и методи за опаковане.
  • Автопаркът е с хибридни превозни средства.

Starbucks

  • Кафето се предлага в чаша от материали, които се рециклират.
  • Купуват 100% кафе с етичен произход и го превръща в първия глобално устойчив селскостопански продукт.
  • Предоставят 100 милиона здрави кафени дръвчета на фермери, чиито плантации са пострадали от болести и климатични промени.

Panasonic

  • Компанията премести централата си в Северна Америка от предградията Сийкоус, Ню Джърси, в сграда, сертифицирана по LEED, в центъра, което е умишлен ход, за да се премахне необходимостта служителите да пътуват до работа с кола. Целта е да се намали въглеродният отпечатък.

Nike

  • Разработено приложение, с което дизайнерите могат да сравняват какъв е екологичният отпечатък, който текстила им оставя. 
  • Използват рециклирани материали, произведени след потреблението, в някои от продуктите си, включително в тениските за Световната купа през 2011 г.
  • Променят дизайна на кутиите си, за да се използва по-малко материал.

Disney

  • Използва политика за нулеви нетни преки парникови газове във всички свои обекти.
  • Работят активно за намаляване на потреблението на електроенергията и водата, което намалява косвените парникови емисии.  

Honda

  • През 2004 г. компанията стартира своята програма „Дървесен фонд", за да ограничи нарастващите въглеродни емисии. От старта на програмата досега са засадени повече от 700 000 дървета в цялата територия на Нова Зеландия.
  • Една от целите й е да намали емисиите на CO2 с 30% за мотоциклети, автомобили и енергийни продукти в сравнение с тези, произведени в периода 2000-2020 г.

Снимка: iStock