Тейлър Суифт продължава да чупи музикални рекорди с бясна скорост. Преди седмица американската певица представи своят нов стар албум – презаписаната версия на „Red”. Това се случва 9 години след първоначалната му премиера през 2012-а. Дискът включа новите версии песните от оригиналния албум, както и 9 неиздавани до този момент парчета.

Според данните на стрийминг платформата Spotify още в първите 24 часа от премиерата на записа Тейлър счупи два рекорда. Първият е за най-слушан албум на жена изпълнител за ден – „Red” (Taylor’s Version) генерира близо 91 милиона стрийма. Не е без значение, че предишното най-високо постижение в тази категория отново бе на американското гласище с албума „Folklore”, чиято премиера бе в края на юли миналата година.

Вторият рекорд, който постави Суифт, е за най-слушана жена изпълнител за един ден в дигиталната платформа с 122,9 милиона стрийма.

Днес наградената с множество „Грами” певица продължава своята линия с постижения. Първият сингъл, озаглавен „All Too Well”, от презаписания албум влезе с летящ старт директно под номер 1 в престижната класация Billboard Hot 100. Със своето времетраене от 10 минути и 13 секунди парчето поставя рекорд за най-дългата песен, заемала тази позиция някога. Досега това постижение държеше американският изпълнител Дон Маклейн, чийто 8-минутен трак „American Pie (Parts I & II), носеше титлата от 1972-а до днес в продължение на 39 години. Това прави „All Too Well” и първата презаписана песен, заемала някога първото място.

Заемайки призовото място в престижната класация на "Билборд" (Billboard) за тази седмица, Тейлър Суифт детронира Адел, чийто дългоочакван сингъл „Easy On Me” се бе бетонирал на позицията в продължение на 5 поредни седмици.

Певицата реагира с голяма доза изненада и благодарност към своите фенове, които я подкрепят: „Вие наистина изпратихте 10-минута песен под номер 1 за първи път в историята!”.

И ако това не е достатъчно, албумът „Red” (Taylor’s Version) заема и първото място в класацията за албуми, отново измествайки британското гласище и нейния четвърти студиен албум „30”.

10-минутната версия на песента „All Too Well” бе представена и с мини филм, разказващ драматична любовна история. В главните роли влизат актьорите Дилън О’Брайън и Садие Синк, които се справят блестящо под режисурата на самата Тейлър.

Певицата представи албума и песента в няколко американски вечерни предавания, където бе посрещната с бурни овации. Живото й изпълнение на „All Too Well” в Saturday Night Live доказа колко дълъг път е извървяла Тейлър, за да бъде въздействащия и влиятелен артист, който е днес.

Часове след телевизионната изява любимата на милиони хора на света певица обяви следващия сингъл от презаписания албум– неиздаваната до този момент песен „I Bet You Think About Me”. Клипът на парчето е и режисьорски дебют на актрисата от „Клюкарката” Блейк Лайвли.

Издаването на албума „Red” (Taylor’s Version) маркира поредната стъпка на Тейлър Суифт по пътя към притежанието на творчеството си след като мастър записите й бяха препродадени няколкократно. Първо с тях се сдоби американският мениджър на таланти Скутър Браун, а след това компанията Shamrock Capital Advisors.

„Знам, че това ще подрине стойността на оригиналните записи, но се надявам да разберете, че това е единственият начин да върна чувството си на гордост, което някога имах, слушайки песните от първите си шест албума. И също така това ще позволи на феновете ми да слушат тези албуми без чувството на вина, че Браун се възползва от тях”, обясни Тейлър решението си да презапише албумите.

Според повечето договори за музикални компании, изпълнителите не придобиват правата на творчеството си, а в замяна получават паричен аванс. Такъв бе и случаят с Тейлър, когато Скутър Браун закупи Big Machine Records и придоби правата над първите й шест албума.

След това талантливата певица и текстописец подписа нов договор с Universal Music Group, който й дава изцяло правата над мастър записите на новите й песни – нещо, което е трудно да извоюваш, ако не си изпълнител с влияние.

„Притежавайки правата на мастър записите си, запазваш творческия контрол и си свободен да вземаш сам решенията за своята музика”, обясни по този повод Пол Хитман, президент на британската компания AWAL.

Междувременно феновете тръпнат в очакване Тейлър да обяви кой ще е следващият преиздаден албум.