Професионалният лектор и консултант Стив Андерсън предоставя най-добрия външен поглед върху вътрешността на бизнеса и философията на "Амазон".  

В книгата си "Писмата на Джеф Безос" той анализира всяко от годишните писма на най-богатия човек в света до акционерите на най-бързо развиващата се компания и извлича 14 основни принципа на растеж, упражнявани в "Амазон".

Андерсън изследва всички 21 писма, писани от Джеф Безос до собствениците на акции в "Амазон" от 1997 до 2018 г. Той анализира и обработва информацията в тях на базата на собствения си опит като експерт по технологии и управление на риска и проследява развитието на компанията, която печели първите си 100 млрд. за рекордно кратко време.

"Представете си, че основателят и изпълнителен директор на "Амазон" Джеф Безос ви е бизнес ментор. Четенето на тази книга се доближава до това Джеф Безос да ти е бизнес ментор", пише в предговора на книгата небезизвестният Майкъл Хаят, автор на "Твоята най-силна година" и "Свободен да се фокусираш".

Снимка: Getty Images

Експертът разделя 14-те принципа в четири "цикъла на растеж": тестване, изграждане, ускоряване и увеличаване на мащаба. Според него всеки от тях би могъл да бъде приложен към абсолютно всеки тип бизнес: технологична компания, пицария или неправителствена организация – напълно безплатно. 

В книгата Андерсън отделя специално внимание на риска като водещ фактор в успеха на "Амазон". Той подчертава, че рискът е инвестиция и растежът е невъзможен, ако не се поемат рискове. Дори ако те не се отплатят, провалът е добра възможност да научиш уроците си и никога не е "краят на света". Както Безос казва в едно от писмата: "И какво, ако сгрешите?".  

Написана разбираемо и увлекателно "Писмата на Джеф Безос" е книга за всеки, който е превърнал амбицията си за равитие в начин на живот, за хора, които отказват да се задоволят с малко. А когато става въпрос за бизнес, това е ключова черта на характера.

Стив Андерсън е експерт по технологии и управление на риска. Има магистърска степен по застрахователно право и над 35 години опит в застрахователната индустрия. Избран е за един от 150-те най-големи инфлуенсъри в LinkedIn, където е следван от 340 000 човека.  

Андерсън се занимава професионално и с публична реч. Богатото му портфолио съдържа презентации на разнообразни теми: бъдещето на технологиите, влиянието на социалните мрежи, различните бизнес модели в интернет и най-вече – как рисковете да се превърнат в предимство.

Снимка: Getty Images

"Писмата на Джеф Безос" излиза на български от издателство "Кръг" в превода на Бистра Георгиева и с корица от Наталия Чайкина.