.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Поддържане на воден баланс в тялото след физически усилия

д-р Вергиния Николова | преди 5 години
Снимка:Thinkstock/Getty Images
Претеглете се преди и след тренировка

Организмът се нуждае от постоянна хидратация чрез пиене на вода. Много се условията, които го обезводняват - интензивни упражнения, топлинен удар, дълги периоди, в които тялото се поти. От остро обезводняване са застрашени спортистите и хората, чиято работа е в среда с по-висока температура. Признаците са чувство на жажда, сухота в устата, напукване на устните, обща отпадналост и безпокойствие. 

Ако обичате спорта и той е важна част от ежедневието ви, организмът ви има повишени нужди от вода и течности. Най-лесен ориентир колко течности губите при спортуване, е разликата в теглото ви преди и след трениировка. Обезводняването е една от причините маратонците да се озовават в пунктовете за спешна помощ. В горещ ден атлетите може да загубят около три литра течност в рамките само на 1 час и около шест литра по време на целия маратон. Количеството зависи от температурата на въздуха и интензивността на натоварване.

Тъмната урина е сигурен белег за обезводняване, както и пресъхналата уста. 

Защо тялото не може без водаОбезводняването на организма е опасно
2110187593.jpg
Снимка:Thinkstock/Getty Images
Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите