.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Не забравяйте за нуждите от витамин C

д-р Вергиния Николова | преди 4 години
Снимка:Thinkstock/Getty Images
Пресните сокове от плодове и зеленчуци са най-подходящият източник на витамин С за организма

При всяко неразположение от простуда с възпаление на горните дихателни пътища вземете ударна доза витамин С. Той е превъзходен имуностимулатор. Точно сега организмът се нуждае повече от всякога от повече витамин С. Не се произвежда самостоятелно в организма, затова трябва да си го осигурите чрез храната, а може и във вид на дражета или ампули. При термична обработка и при замразяване на зеленчуците и плодовете се губи от съдържанието на витамин С. 

Той e мощен антиоксидант, който засилва действието и на другите антиоксиданти (витамините А и Е) в организма. Те се свързват със свободните радикали в клетките и ги предпазва от раково израждане. Витамин С подобрява общия тонус като засилва имунната защита срещу грип и други грипоподобни инфекции. Намалява предразположението към алергични реакиции като укрепва стените на кръвоносните съдове. Участва в абсорбцията на желязо и калций, затова е много полезен при желязодефицитна анемия, кървящи венци и за бързото възстановяване след счупване на костите.

Всички плодове и зеленчуци съдържат витамин С. Най-високо съдържание има в шипките, цитрусовите плодове, ябълките, бананите, пъпешите, ананасите и киви. Богати на витамин С са масово консумираните зеленчуци: домати, чушки, зеле, моркови, магданоз, целина, броколи, карфиол, лук и др. Пресните сокове от плодове и зеленчуци са най-подходящият източник на витамин С за организма.

При дефицит на витамин С в организма се появяват синини, кървене на венците, изсушаване и загрубяване на кожата и обща слабост. Изчерпването му става от недостатъчен прием на растителна храна, при стрес и тютюнопушене. Пушачите се нуждаят в есенно-зимния сезон от повече витамин С. Средната дневна дозировка на витамин С е между 100 и 300 мг дневно за поддържане на защитните сили в организма.

Свързани статии

Точното време да ядем плодовеДостатъчно е да се изядат 5-10 зърна грозде или една ябълка, но всеки денРазтоварващ ден на сокове за нормализиране на теглотоПийте по 8 чаши сок за деня през интервали от 2 часа

 

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите