.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Начини да подобрим паметта си

д-р Вергиния Николова | преди 5 години
Снимка:Thinkstock/Getty Images
Недоспиването е враг на паметта, а стресът и депресията я влошават

Паметта може да бъде нарушена от недоспиванe, стрес и преумора. Ние разполагаме с автоматична визуална памет, слухова памет и моторна (словесно-логически форми, които запомняме чрез записване). За ориентация в околната среда човек използва сензорната памет, която трае около 02, - 0,5 секунди. По своята продължителност паметта може да бъде кратковременна, когато без усилие си спомняме точно цялата информация, получена преди няколко минутки, и дългосрочна, в която се съхраняват всичките придобити знания, умения и навици, необходими за живота.

Човек по-добре запомня информацията, ако се връща към нея през определени интервали от време. Отначало се включва кратковременната памет. За нея трябва да се повторят фактите след 15-20 мин.

Добре е да се върнете към същия материал отново след 2 часа. Тогава се включват функциите на дългосрочната памет. Затвърждаване на усвоеното може да стане след 8 часа и отново след един ден. Ако не направите повторение, информацията не е запаметена.  

2110113813.jpg
Снимка:Thinkstock/Getty Images

Затруднената паметНе е повод да изпитвате неудобство и срам
Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите