До скоро, особено сред определени социални групи, количеството изпит алкохол бе единица мярка за мъжественост. Колкото повече, толкова повече. За щастие, времената се менят и все повече хора осъзнават, че не количеството е важно, а качеството. И тук не става дума само за качеството на питиетата в гастрономически план, а за качеството на живот. Защо да пиеш до безпаметност – та нали си излязъл, за да се видиш и общуваш с хората, а не да се чудиш на другия ден какво е станало и как си се прибрал. Защо да жертваш цял ден от уикенда и да го прекараш в махмурлук (вместо да идеш на разходка или кино) заради няколко бурни часа предишната нощ, от която дори нямаш много спомени. Кое е по-мъжествено – да заспиш на дивана в някой бар или да си поговориш с някоя дама и след това да я изпратиш, а не приятелите да те изпращат (пренасят) до вкъщи.

Добрата новина е, че напоследък все повече хора избират умерената консумация на алкохол. Елегантен превес на качеството на изживяването пред скучното количество. Младите хора едва ли правят този избор само защото се притесняват от евентуалната поява на компрометиращи снимки в социалните мрежи. По-скоро са повлияни от цялостната тенденция в обществото да се живее здравословно и смислено.

Доказва го и последното глобално проучване на Heineken върху навиците на 5000 души на възраст между 21 и 35 години. Данните разкриват, че самосъзнанието и запазването на контрол са мотивиращите фактори за умерена консумация на алкохол вечер. 75% от това поколение твърдят, че повечето пъти ограничават количеството алкохол, което консумират. Участниците в изследването показват завидна зрялост и споделят, че се чувстват отговорни за това как ще се развие животът им. Почти 70% смятат, че трябва да работят по-усилено от родителите си, за да имат успех в кариерата. Едва една трета признават, че са страдали от "социално засрамване" заради снимки в социалните медии, на които изглеждат пияни. Това доказва, че не срамът, а самосъзнанието е водеща мотивация за умерено пиене на алкохол.

Тенденциите в критериите за хубава вечер се изместват – въпросната възрастова група все повече предпочита приятели и добра храна пред прекомерната консумация на алкохол.

По този повод Heineken стартира нова кампания, озаглавена "Moderate Drinkers Wanted". Любопитното е, че за първи път жените са в основата на кампанията – те притежават силата да насърчат мъжете да консумират алкохол умерено, когато са навън. Вижте новия клип на световния бранд, заснет в Лос Анджелис от носителя на награди „Еми” Николай Фуглсиг.

А вие, дами, какво търсите в един мъж?