.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Защо следродилна депресия

д-р Вергиния Николова | преди 6 години
Майка с бебе
Снимка:Thinkstock/Getty Images
Чувство за вина, пренебрежение, подцененост в прехода към майчинството

Мечтите и очакването на бебето месеци наред се оказват съвсем различни от реалността - еднотипни, постоянни грижи, без почивка. Изострената чувствителност, понякога с потиснатост е нормална част в прехода към майчинството. Обикновено те отзвучават до една седмица. Ако променливото настроение и тъгата се задържат по-дълго време и станат по-изразени, може би става въпрос за следродова депресия.

Потърсете консултация, когато:

- Чувствате, че не може да се грижите за себе си и за бебето.
- Прекалено се притеснявате от отглеждането на вашето бебе.
- Плачете, защото се чувствате виновни и подценени, отхвърлени и пренебрегнати от семейството и приятелите.
- Страдате от безсъние или спите прекалено дълго.
- Преяждате или ядете твърде малко.
- Страхувайте се, че ще нараните себе си или детето.

При подобно емоционално състояние не се бавете. Действайте веднага, но без да се упреквате, че сте лоша майка, нито пък да се страхувате от това.

Този тип депресия обикновено се лекува с психотерапия и с лекарства.

Лечението би помогнало на майката да се почувства отново добре и способна да се грижите за себе си и за своето дете.

Това не означава, че всяка жена трябва да очаква да изпада в следродилна депресия. 

Срещу смесицата от най-разнообразни чувства по време на бременността, раждането и отглеждането на бебето помага включване в училище за бъдещи родители.

Диди Димова акушер-психолог препоръчва:

- Майките да се нагласят към режима на бебето, за да си осигурят достатъчно сън, без да робуват на хигиената у дома. Тяхното самочувствие е най-важно.
- Да направят съпричастен партньора си към отглеждането на бебето.
- За възстановяване на килограмите от бременността да се хранят често и по-малко.
- Да си отделят време за следродилна гимнастика за стягане на корема и перинеума.
- Да предвиждат разходка навън сами - до магазините, на кафе с приятели.
- Жената - майка трябва да продължи да бъде красива и стилна жена, с нежност и сексапил.

Практични съвети за спокойствие на майката: 

- Смяната на пампарсите - винаги преди хранене, за да се избегне повръщането при вдигане на краченцата.
- Гушкане и разхождане на бебето из цялото жилище преди хранене, за да свикне с цялата домашна обстановка.
- Гимнастиката на бебето, къпане, масаж  - също да са на гладно, преди предпоследното хранене до 20 часа.

Само разумно планирано натоварване на майката може да пощади нейната психическа и физическа сила в този предизвикателен период. 

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Имахте ли романтични нощи през лятото?