.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Защо рибата е сред най-здравословните храни в света

LadyZone.bg | преди 3 години
2111006480.jpg
Снимка: Thinkstock
Рибата е супрехрана и е един от най-здравословните начини за доставяне на енергия на организма ни.

Тя е богат източник на ценни хранителни вещества, сред които висококачествени протеини, витамини и здравословни мазнини. Не случайно учените по цял свят препоръчват да се консумира риба, особено мазна, най-малко два пъти седмично. Да не оставяме на по-заден план, разбира се, и нейните неподражаеми вкусови качества.

#Помага ни в борбата с килограмите
За разлика от месото рибата е сравнително по-бедна на наситени мазнини и калории. В действителност, подобно на постното месо, едва 15% от повечето риби и ракообразни включват в състава си по-малко от 5% мазнини (това се отнася дори и за т.нар. "мазни" риби). Това прави рибата идеален избор за дами, които искат да се отърват от излишните килограми и да запазят стройната си фигура. Средно около 100 калории се съдържат в близо 90 г риба с по-ниско съдържание на мазнини (треска, морски език и др.). За сравнение, същото количество свинска пържола например съдържа 214 калории. Дори тлъстите риби (сьомга, скумрия), съдържат по-малко от 200 калории в 90 г.

Мазнините на рибата са изключително полезни, оказвайки жизненоважно значение върху здравето на човешкия организъм. Добрите мазнини на рибата помагат за пълноценното усвояване на витамините и други полезни вещества. Специалистите не случайно съветват при наличие на суха кожа, състояние на депресия, проблеми с килограмите или умствена преумора, да увеличим количеството риба в ежедневното си меню. Така че, дами, яжте спокойно мазна риба – от нея няма да напълнеете, а напротив – ще стимулирате обмяната на веществата и ще отслабнете.

#Богата е на незаменимите омега-3 мастни киселини, полезни за сърцето и паметта
Омега-3, както и омега-6 мастните киселини (двете полиненаситени мазнини), се наричат незаменими, тъй като организмът не може да ги възпроизведе и трябва да си ги набави чрез храната. Липсата и дисбалансът между двете киселини може да провокира състояния като сърдечно-съдови заболявания, рак, депресия, възпалителни и автоимунни заболявания. Омега-3 мастните киселини са от изключително значение за нашия организъм – те предпазват организма от инфекции, намаляват възпалителния процес, регулират кръвното налягане, намаляват съсирването на кръвта, понижават нивото на риск от инсулт, сърдечна недостатъчност и други неразположения, свързани със сърцето. Редовната консумация на омега-3 мастни киселини намалява значително и риска от загуба на паметта и развитие на деменция в напреднала възраст. Подобрява когнитивните функции при млади хора, изостря ума, подпомага творческата и мисловна дейности. Освен че допринася за увеличаване количеството на омега-3 мастните киселини в организма, рибата се грижи и за баланса в организма. Основният източник на омега-3 мастни киселини са тлъстите риби – сьомгата, пъстървата, херингата, сардината и риба тон. Сардините, по-специално, са един от най-концентрираните източници на омега-3 мастни киселини – само една порция съдържа над 50% от препоръчителния дневен прием.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Статии за четене или видео за гледане?