.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Вземането на душ 1-2 часа преди лягане подобрява качеството на съня

Евгений Милов | преди 4 седмици
душ
Снимка: iStock
Заспивате ли по-трудно? Този трик е само за вас

Имате проблеми със заспиването вечер? Няма проблеми - биомедицински инженери от Тексаския университет в Остин са намерили начин хората да се справят по-добре с това.

Американските изследователи са направили мащабен анализ на хиляди досегашни проучвания, свързани с пасивното затопляне на тялото във вана или вземането на душ с топла/гореща вода - с подобреното качество на съня.

Изследователите от инженерния университетски факултет "Cockrell School of Engineering" са установили, че къпането 1-2 часа преди лягане с вода от около 40-43 градуса по Целзий може значително да подобри съня на човек.

Когато планирате минаването през банята 90 минути преди да се оттеглите в спалнята, подобна оптимална температура на водата може да увеличи скоростта на заспиване със средно 10 минути.

сън
Снимка: COCKRELL SCHOOL OF ENGINEERING, THE UNIVERSITY OF TEXAS AT AUSTIN

Сънят и температурата на нашето тяло се регулират от т.нар. циркаден часовник, разположен в хипоталамуса на главния мозък, който управлява 24-часовите цикли на редица биологични процеси, включително на сън и будност.

Телесната температура, която участва в регулирането на цикъла на сън/будуване, е по-висока във втората половина на деня - за разлика от състоянието на сън, когато е най-ниска. Следващото покачване на телесната температура е при събуждане на сутринта.

Вземането на топъл душ 1-2 часа преди лягане спомага за понижаване на телесната температура и извеждане на топлината чрез кръвообръщението през крайниците, като това може да бъде съществен фактор за постигане на по-бързо преминаване от бодърстване към пълноценен сън и по-дълбок сън.

Пълните резултати от научното изследване са публикувани в списанието "Sleep Medicine Reviews".

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Пускате ли снимки на децата си в социалните мрежи?