.

ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

10 здравословни ползи от ходенето пеша

LadyZone | преди 1 седмица
ходене пеша
Снимка: iStock
Можете да го правите дори на плажа. Вижте съветите на фитнес инструктора Станимир Михов

Ходенето пеша, в комбинация с достатъчна доза сън и здравословен хранителен режим, може значително да ни помогне да поддържаме много по-добро здраве. Разходка от дори само 15-30 мин. дневно може драстично да подобри тонуса ни и да спомогне за по-доброто функциониране на цялото ни тяло. Най-хубавото в случая е, че не ни трябва специална екипировка или допълнителна подготовка, за да можем да практикуваме това просто и лесно, но ефективно занимание. В този ред на мисли фитнес инструкторът Станимир Михов представя кратък списък с ползите от ходенето пеша, които ще ви мотивират за повече физическа активност и съответно да сте по-здрави, да се чувствате по-добре в тялото си и да изглеждате по-добре. Вижте ползите от ходенето пеша:

1. Положителни промени в мозъчната дейност

Аеробни упражнения с ниска степен на въздействие, като ходене, редуцират възможността от възникване на ранна деменция, намаляват риска от болестта на Алцхаймер и подобряват общото психично здраве.

2. Подобрява зрението

Въпреки, че очите най-вероятно изглеждат като последното нещо, което може да бъде свързано с крайниците ни, вървенето оказва влияние и върху тях. А именно, намалява шанса от развиване на глаукома чрез редуциране на очното налягане.

3. Повишава обема на белите дробове

Като аеробно упражнение, ходенето увеличава потока на кислород в кръвта ни, помага да се тренират белите дробове, както и да се елиминират токсините в организма. Това води до естествена детоксикация на цялото тяло. Поради по-доброто и по-дълбоко дишане, някои симптоми свързани с белодробно заболяване също могат да бъдат редуцирани или дори елиминирани.

4. Намалява шансовете за развитие на сърдечни заболявания

Според Американската сърдечна асоциация, ходенето пеша се доближава по ефективност с бягането. Двете активности водят до сходно намаляване на риска от високо кръвно налягане, висок холестерол, диабет и коронарна болест на сърцето. Сърцето става по-силно и изпомпва повече кръв с всеки удар. В резултат на това, човек става по-издръжлив, както на интензивни физически натоварвания, така и на ежедневните задачи, с които ни сблъсква животът всеки ден.

5. Благоприятно повлиява панкреаса

При проведено проучване за 6 месечен период, имаме участници разделени на две групи –  "бегачи" и "ходещи пеша". Резултатите показват, че втората група демонстрира подобрение на нивата на глюкозна толерантност, което е почти 6 пъти по-голямо (т.е. колко добре кръвната захар се абсорбира от клетките) в сравнение с групата на "бегачите". Панкреасът произвежда ензими и химически вещества, които подобряват храносмилането и участва в синтеза на инсулин.

6. Подобрява храносмилането

30 минути ходене всеки ден, може да подобри значително храносмилането и да редуцира симптоми на запек, като спомогне за регулиране на движенията на червата.

7. Засилва мускулатурата

Изминаването на 10 000 стъпки на ден може да се смята за реална тренировка във фитнес зала, особено ако добавим няколко интервала между ходенията или се движим по нагорнище.  Тъй като натоварването в случая не е толкова голямо, организмът няма да има нужда от дълго време за възстановяване, в случай, че решим да тренираме на следващия ден.

8. Поддържа във форма костите и ставите

Ходенето може да осигури по-голяма подвижност на ставите, да предотврати загубата на костна маса и дори да намали риска от фрактури. Отново само 20-30 минути на ден прекарани в разходки помагат да се намали болката в ставите, сковаността и възпалението.

9. Облекчава болките в кръста

Ходенето допринася за по-добро кръвообращение в гръбначните структури и подобрява стойката и гъвкавостта, което е жизненоважно за здрав гръбнак. Може да се превърне в истински спасител за тези, които изпитват болки в кръста по време на упражнения или ежедневни дейности. 

10. Постигаме дневната норма от 10 000 стъпки

Средно човек прави по 4000 крачки на ден, или около 3 километра. Макар да изглежда много, според доста проучвания, нормата от 9000 – 10 000 крачки на ден е добър начин да поддържаме добро здравословно състояние, в случай, че нямаме допълнителна физическа активност.

Очаквайте продължение на здравословните ползи от ходенето пеша, представени от фитнес инструктора Станимир Михов!

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
С какво спите?