От понеделник до петък, приблизително по осем часа всеки ден, ние сме с колегите си. Често прекарваме повече време с тях, отколкото със семейството и приятелите си. И за да върви най-гладко работата – с колегите не се говори за работа, а за всичко друго. За българина е известно, че на работа мисли повече за забавления, отколкото на почивката, на която чете служебни мейли. Ако сте особено близки с малка група от колегите си, се случва да обсъждате и лични теми с тях (или част от така наречените теми табу). Нещо, което никак не е подходящо за офис средите и вероятността да се опарите жестоко е почти 100%. Няколко кариерни експерта и специалисти по човешки ресурси, коментираха служебните отношения пред британския "Huffington Post". Вижте кои теми получават "червен картон" и трябва да изгоните от офиса, според експертите.

1. Колко мразите последната си работа

Дори и да имате ужасяващи спомени от предишната си работа, би трябвало да умеете да говорите по положителен начин за старите си работодатели. Мрънкането относно служебни ангажименти, може да се приеме като знак, че не поемате отговорност за собствените си действия. Това е знак за незрялост, а и винаги е по-добре да споделите това, което сте научили от там, вместо да обвинявате други хора, които колегите ви не познават.

2. Какви са политическите ви възгледи

Препоръчително е да избягвате да говорите за политика, колкото и изкушаващо да е - знаем, че у нас всеки е "най-компетентен" относно политическата обстановка и сякаш винаги е готов да говори за това. Политическите ви убеждения не би трябвало да влияят на отношенията с колегите ви, а един такъв разговор би могъл да завърши неблагоприятно.

3. Какви работни предложения получавате от други фирми

Ако сте сигурни, че скоро ще сменяте работата си и колегите ви са наясно с тази подробност, то тогава темата не е табу. Във всички други ситуации не е редно да коментирате работните оферти, които ви се струват по-добри или пък по-лоши. Това не означава, че не можете да търсите работа другаде - просто не е редно да оценявате сегашната си позиция спрямо друга в служебна среда. Преследването на възможности е страхотно, но първият човек, който трябва да научи за евентуалните ви намерения да напуснете работа, е шефът ви - и то когато сте сигурни в намеренията си.

4. Здравословни проблеми

Рутинното посещение на зъболекар или очен лекар не влиза в тази графа, но по-сериозните медицински проблеми не са най-подходящата тема за обсъждане с колегите. Подобно на брачните скандали, хората често не знаят как да реагират и какво да ви кажат. Близките ви колеги може да се интересуват от вас, но за останалите това е ненужна информация или пък клюка. Разбира се, пожелаваме ви никога да не изпадате в подобна ситуация и този съвет да не ви е от полза.

5. Подробности за интимния живот и личните ви отношения

Абсолютно приемливо е да споделите годишнината си, рождените дни на близките си или пък спортните постижения на детето си. Това, което не бива да забравяте, е да запазите разговора насочен в положителна посока. Разговор, който се отклонява от правилната посока е този, в който става дума за съпруг, който изневерява или подробности около сексуалния ви живот – това крайно неподходяща тема за работното място. Тези неща може да обсъдите с доверен приятел извън работата. Приятелствата на работното място са възможни, но крият възможността личните детайли от живота ви да бъдат споделяни без разрешение (дори и неволно). Така се създават допълнителни конфликти или напрежение не само върху вас, а и върху всички замесени страни.

6. Оплаквания от шефа или друг колега

Разбираемо е да искате да споделите с близък колега, какво мислите за вашия общ началник или пък съсед по бюро, но никак не е редно. Служебните клюки понякога се зараждат и от най-безобидния разговор, в който споделяте, че просто нещо не ви допада. Виждали ли сте как се разпространява горски пожар в горещите летни дни – подобно е и с клюките в офиса. Искрата, която сте хвърлили върху някого, бързо преминава върху друг и често подпалва целия екип.

7. Критика към стратегията на компанията

Въздържайте се от неофициални разговори, които критикуват бизнес решенията на компанията, в която работите. Представете си, че се окажете повишен до позиция, в която е ваша работа да се застъпите за стратегията на компанията пред колегите си – кой ще ви вземе на сериозно. Конструктивният разговор с лидерите на компанията винаги е по-доброто място за подобни коментари.

Съвет: ако се чудите подходяща ли е темата за офиса, значи по-добре я задръжте за себе си.