.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Правила при сядане и ставане срещу болки в гърба

д-р Вергиния Николова | преди 4 години
2110825397.jpg
Снимка:Thinkstock/Getty Images
Важное да се научим при сядане да не отпускаме тялото си в "свободно падане"

Дългото седене на стол с кръстосани крака и неопрени стъпала на пода постепенно създават лош навик за поддържане на стойката чрез волевите мускули. Веднъж придобит, този лош навик започва да ни се струва правилен, но на него се дължат голяма част от съвременните заболявания - болки в гърба, болки в кръста, болки във врата. Дотолкова сме свикнали с движенията сядане и ставане, че ги извършваме съвсем механично. Хора, работещи в офиси в седнало положение, които се оплакват от болки в различни сегменти на гръбнака, е важно да се научат да не отпускат тялото си в "свободно падане" върху стола. Това активира защитните механизми на организма – главата се отмята леко назад, рамената се повдигат нагоре, отделят се хормони на стреса като кортизол и адреналин.

Правилен начин за сядане

Научете се да сядате, спускайки тежестта на тялото плавно. Не позволявайте в последния момент да паднете към стола. Така няма да активирате защитните механизми.

Правилен начин за ставане от стол

Научете се да не скачате от стола, а плавно да наклоните тялото напред сякаш ще паднете. Тялото, разбира се, няма да допусне това и ще се ви изтласка напред и нагоре.

Когато стоим или седим, гръбните мускули държат гръбначния стълб в правилна позиция. В легнало положение тези мускули се отпускат. Това, което дава информация на мозъка да напрегне мускулите, е положението на стъпалата. При плътно поставени на пода стъпала, неволевите гръбни мускули се задействат. Именно неволевите мускули ни поддържат прави, а волевите ни позволяват да извършваме движения.

Ако стъпалата не докосват пода, тялото "решава", че най-вероятно лежим и гръбните мускули се отпускат. За съжаление се получава така, че тогава започва използване на  волевите мускули за поддържане на стойката, което бързо ги изморява и създава напрежение в тялото. Кръстосването на краката тотално обърква сигналите към мозъка. В резултата неволевите мускули, но само от едната страна на тялото остават активирани, докато тези от другата – се деактивират.

Правилно е да се седи на стол със стъпалата плътно на пода. Тогава се подава нормален сигнал на мозъка да активира неволевите мускули и така ще може да седите с часове, без да се изморите нито пък да усетите болка.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Как ви действа есента?