.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Паметта обича витамини

д-р Вергиния Николова | преди 6 години
Памет
Снимка:Thinkstock/Getty Images
Консумирайте боровинки, сьомга, треска, пълнозърнест хляб, тиквени семки

Тялото и всички негови функции изискват постоянна грижа, за да бъдат поддържани здрави. Това се отнася и за паметта. За да не забравяме имена, събития и подробности около тях, трябва да си осигуряваме редовно витаминозна разнообразна храна.

Паметта има нужда от витамините: Е, В12, В6, D, С и фолиева киселина

Витамин Е съхранява паметта,

както красотата. Антиоксидантните му свойства предпазват нервните клетки в главния мозък и влияят положително върху паметовия процес. Най-богати на витамин Е са ядките, семената и листните зеленчуци.

Витамин С - „кралят на витамините”

също влияе прекрасно върху драгоценната ни памет, като запазва силна не само паметта, но и целия организъм.

Витамин В12

противостои на процеса на отпадане на мозъчните функции. Той притежава способността да възстановява нервните влакна на главния мозък. Богато съдържание на витамин В12 има в говеждия черен дроб и морските риби.

Витамин В6

помага на човек по-бързо да обработва новата информация. Достатъчно е, ако човек консумира яйца, моркови, покълнало жито, които съдържат най-много витамин В6.

Другото което обича нашата памет е витамин В9, т.е. фолиева киселина

Тя е изключително необходима за синтеза на червените кръвни клетки (еритроцитите). Естествен източник на фолиева киселина са доматите, портокалите и съответно соковете от тях.

Недостигът на витамин D

води не само до рахит и остеопороза, но нарушава способностите на човешкия мозък да планира, да обработва информацията и обърква неотдавна миналите събития. Богато съдържание на витамин D има в рибата и хайвера.

За бърза и услужлива памет консумирайте повече боровинки, сьомга, треска, пълнозърнест хляб, тиквени семки.

Независимо от възрастта, ежедневната тренировка на паметта чрез решаване на кръстословици, четене на книги, учене на език, свирене на музикални инструменти са хобита за запазване на паметта в отлично състояние.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Как ви действа есента?