.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Медитацията помага

д-р Вергиния Николова | преди 6 години
Медитация
Снимка:Thinkstock/Getty Images
За постигане на баланс в емоциите и по-здрав живот

Важно е времето и мястото, където ще медитирате, за да може да се отпуснете. Идеалният случай е на открито или в приятно помещение, където никой няма да ви смущава. Дайте си време да се вгледате в красив предмет, цвете, плодове. Седнете удобно, може на пода, на дивана, на стол, но гърбът трябва да бъде изправен. Поемете два пъти дълбоко въздух и притворете очи. Не насилвайте вашия ум. Мислите ще прескачат в главата ви, но нали искате да постигнете спокойствие. 

Съсредоточете се върху дишането.

При всяко поемане на въздух концентрирайте вниманието си върху отделни части от тялото. При издишване отпускайте мускулите - раменете, гърдите, корема, кръста, ръцете, бедрата, подбедриците, стъпалата. Нека костите на таза станат основната опора на релаксираното ви тяло. Трябва да забавите малко дишането така, че всеки път по време на издишване и вдишване да може да преброите до 8, те. до 16 за един цял дихателен цикъл. Това е приблизително число.

Важно е да се чувствате комфортно.

Опитайте да медитирате на фона на музика, подходяща за медитация. Продължете да наблюдавате дишането си. Медитацията може да приключите като поставите ръце върху очите и бавно след това ги отворите. Ако след медитация измерите

пулса и кръвното налягане ще установите, че те са в границата на нормата.

Препоръчително е най-напред човек да се включи в ръководена медитация с учител. Повечето хора, които се занимават с бойни изкуства и йога са научени да медитират. Никога не е късно да бъде усвоена тази практика за постигане на вътрешен мир, спокойствие, с която по-лесно човек може да посреща емоционалното напрежение в стресовото ежедневие.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Какви оценки получава(х)те в училище?