.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Как да запазим минералите и витамините в храната

д-р Вергиния Николова | преди 7 години
372315.jpg
Снимка: sxc.hu
Няколко здравословни кулинарни правила

Избягвайте да се” запасявате” с малотрайни зеленчуци, особено зеленолистни

Те бързо увяхват и загубват голяма част от съдържанието си на витамин С. Още повече, че салатата от увяхнали зеленчуци губи своя свеж аромат и не е хрупкава.

Зеленчуците за готвене нарязвайте последни и не ги оставяйте да престояват

Повечето храни имат по-добър цвят и аромат, ако се готвят, докато станат умерено крехки. Продължителната термична обработка разрушава полезните и необходими на организма витамини.

При варене ги изсипете директно в горещата вода,

вместо да ги загрявате в тенджера, заедно със студената вода. По този начин се избягва окисляването им и се запазва съдържанието на витамините А, В и С.

Когато бланширате или варите продуктите, внимавайте да не налеете прекалено много вода, която ще трябва да изхвърлите.

Именно там попадат минералите и водноразтворимите витамини, които ще изхвърлите с излишната вода. Ако решите да варите до сгъстяване, ще преварите храната.

Всички горещи храни сервирайте веднага,

защото топлата храна е с по-добри вкусови качества и подобрява апетита. Освен това, всяко престояване на сготвената храна води до загуба на здравословните й качества, конкретно - витамините.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Как ви действа есента?