.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Как да задържим добро настроение и след празниците

д-р Вергиния Николова | преди 4 години
Чай през зимата
Снимка:Thinkstock/Getty Images
Разходки, витамин С, чай с лимон, ароматни свещи, декорация на работното място

Времето, когато започва прибирането на коледната украса и разноцветните пламъчета от новогодишните лампички, създава унило настроение. Няма го шампанското, вече сервираме обикновени ястия за разтоварване, подаръците сме ги забравили. Цялостният празничен колорит се е изместил бързо от строгостта на зимното ежедневие.

Да, празниците са заредени с много приятни очаквания и приповдигнато вълнение от приготвленията на специалитетите и декорирането на дома. На свой ред синусоидата на живота след това поднася стандартни занимания – учене, работа, грижи по дома, автомобила, градината - куп задачи и задължения.

Диетолозите свързват депресивните нагласи след празниците с обилното хранене и прекаляването с алкохолните напитки. Това се дължи на факта, че храната на празничната трапеза се състои главно от въглехидрати, но те са най-големите депресанти, когато с тях се прекали.

Препоръката е да не се забравят необходимото количество зеленчуци, плодове и вода в менюто. Да се съчетава насладата от празничната трапеза с танци. Така веселието е по-пълно и ще помогнем на метаболизма, а и когато танцувате, по-малко ще се тъпчете с храна. По този начин няма да се окажете в порочната практика "ядене-гледане на телевизия-спане-ядене".

Разходката навън е ефективен и лесен начин за подобряване на настроението и изразходване на излишните калории. Свежият въздух и зимното, макар и оскъдно слънце, са от особена важност за тонуса. Затова разходките, колкото и да не ни харесва шляпането в кишата или газенето на дълбок сняг са проверен начин за ободряване.  

За да се запази енергичността яжте по-често, но по малко. Пийте фрешове заради витамините и фибрите. Може допълнително да вземете витамин С на таблетки или ампули, и рибено масло.

Независимо, че у дома обстановката не е толкова бляскава, както по празниците, може да внесете уют със запалена ароматична лампа или чаена свещ, или ароматни свещи.

Сервирайте топъл чай с лимон в красиви чаши. Топлата напитка допълнително ще ви стопли и ще помогне да намалите теглото, защото улеснява обмяната на веществата и разграждането на мазнините.  

Декорирайте работното си място, за да избегнете стреса от внезапната промяна от празнична към работна среда. Поставете на стената нов цветен календар. Сложете ваза с цветя, аквариум с рибки или снимки от празничните моменти с близките и приятелите ви.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Къде ще ходите на море тази година?