Новият цвят на института Pantone е нюанс на червеното, създаден, за да разчупи стигмата около менструацията. Period има за цел да насърчи положителното отношение към месечния цикъл като най-нормална телесна функция.

Цветът е описан като "активен и приключенски червен отенък, така че хората, които менструират, да се чувстват горди от това, което са. Да се изправят и страстно да празнуват вълнуващата и мощна жизнена сила, с която се раждат; да призовават всички, независимо от пола, да се чувстват комфортно и да говорят спонтанно и открито за тази чиста и естествена телесна функция."

Цветът е разработен в колаборация на шведската здравна марка Intimina и Rantone Color Institute в подкрепа на глобалната им кампания, която цели да направи менструацията по-видима и да нормализира отношението към тази функция. 

От компанията потърсили конкретен цвят, проворкирани от множеството реклами, в които менструалната кръв е показвана в синьо. "Колко реклами сме гледали, в които се показва синя течност? Прекалено много. Ние знаем, че цикълът не изглежда така и затова приготвихме нещо забавно, с което да разчупим стигмата". 

Pantone създават световни стандарти за цветови комуникации и вдъхновение от 1963 година.