Колкото по-сладко ухаете, толкова по-изкусителни сте – големите имена на световната парфюмерна индустрия го знаят и не се страхуват да го казват.

#Наистина ли обаче парфюмът е разковничето на съблазняването?

Ще се опитаме да отговорим на този въпрос, като се спрем на някои марки парфюми, на начина, по който те биват представяни в рекламни кампании, както и на мнението на експертното менение на Фредерик Мал, собственик и мениджър на Les Editions de parfums Frédéric Malle (Париж).

Opium YSL например залага на оскъдно облечените в рекламните си клипове модели, играещи ролята на изкусителки. В телевизионната реклама за Parisienne, друг YSL аромат, Кейт Мос се гърчи на задната седалка на кола, докато многозначително гали тялото си с роза. За новото ухание на Том Форд пък Кара Делевин е гола в басейн, заобиколена от орхидеи.

#Съблазнителността е вградена в историята на парфюма от хилядолетия насам

Ароматите всъщност имат дълга история, свързана със съблазняването. Само си припомнете сцената от филма за Клеопатра, в която владетелката на Египет преминава през хилядите пръснати в краката й розови листенца, за да стигне до прегръдките на своя възлюбен Марк Антоний – една картина, създаваща усещането у зрителя за ухание на букет от рози.

Някои експерти дори стигат до там, че определят неуспешно продаваните парфюми с липсата им да предизвикат сексуална реакция у противоположния пол.

Фредерик Мал, собственик и мениджър на Les Editions de parfums Frédéric Malle счита, че ароматът определено може да привлече интереса у срещуположния пол към източника на уханието, но не това е основната движеща сила и цел, която кара хората да посягат към ароматите. "Някои хора използват парфюм заради самите себе си и собственото си самочувствие, без да се интересуват от мнението на околните и без да го правят с някаква целенасоченост."

#Хората искат да изглеждат добре, затова си купуват дрехи. По същата причина, те си купуват и парфюми – за да се чувстват красиви и стилни. Дрехата може да каже много за човекa, същото e и с парфюма

Ароматът, който избираме, е начин на живот – той може да разкрие човека, неговата същност, стил и вдъхновение. Парфюмът е повече от това как искаме да изглеждаме посредством избора си на дрехи. Ароматът е начин да изразим своята същност, да виждаме себе си по начин, по който бихме искали самите ние да се възприемаме... Но не винаги изборът на аромат е толкова лесен.

Всъщност, какво се оказва? Ние използваме парфюми по различни причини – сексът е само един от тях. Сред тях са: желанието да се харесаме в очите на другите, да се чувстваме уникални, да повишим самочувствието си, да направим добро впечатление или просто защото така ни харесва и т.н. Някои хора биват привлечени от даден аромат поради факта, че той поражда в съзнанието им някаква конкретна асоциация – например ухание на зюмбюл, който им напомня за детството и т.н.

Както и да се опитваме да си отговорим на въпроса - "Сексът ли е в основата да използваме парфюми", важното е да знаем какво искаме, да не прекаляваме със силните аромати и да намерим своя неподправен стил и маниер на поведение.