Винаги съм се чудил каква е мотивацията на особняците зад волана, които предприемат необмислени маневри, отнемат предимство, опитват се да „прескочат” шофиращите пред тях - въобще по един или друг начин късат нервите на останалите на пътя. Единственото научно обяснение на това поведение се крие в теорията за автосексуалното поведение, чието скромно авторство си приписва пишещия тези редове. Теорията се заключава в това, че чрез определен тип поведение на пътя се манифестира съответен тип сексуална практика. Нека разгледаме някои типични примери:

1. Лудият доставчик - той винаги бърза, защото гони график по адреси - независимо дали е натоварен с бяла техника или алкохолни напитки. Шофирането му е подчинено изцяло на задачата на всяка цена максимално бързо да достави нещо на някого, като при това спешността е само в неговата глава. Всички останали участници в движението се възприемат като недвижимости, което предизвиква у доставчика бяс и желание да ги отстрани от пътя си на всяка цена. Чрез автосексуалната теория поведението му се дешифрира така: в леглото, този тип иска да достави удоволствие първо на себе си! Желанията, усещанията и чувствата на партньора му се жертват с лекота в името на собственото му резултатно финиширане, удоволствието от което в неговото егоистично съзнание е съизмеримо с това да стовари оргазмично стокилограмова пералня на 16-ия етаж, след качването й на гръб по стълбите!

2. Мъжагата с джипа - този шофьор не може да допусне да остане незабелязан! Колкото по-голяма, скъпа и мощна е колата му, толкова „по-мъжагест” е той в собствените си очи. Самочувствието му е на високо платен актьор, изпратен да играе пред треторазрядна и нискообразована публика в неотопляем селски киносалон - и поради тази причина шофирането му се отличава с помпозност и нелогичност: рязко тръгване и спиране, често натискане на клаксона, ругаене на висок глас, форсиране на всички 1278 коня под капака насред задръстване. През очите на автосексуалния експерт, поведението на мъжагата с джипа в леглото се описва най-точно с „много шум за нищо”! Обикновено след стабилната засилка и подготовка (вечеря, подаръци, скъп хотел) този нарцистичен тип извършва шумно петминутно форсиране на джипа от гащите си, след което бързо криви клапан, прибира го в гаража и гаси лампите до сутринта!

3. Тунингованият бързак - тази категория водачи на МПС самоуверено се възприема като съвършения шофьор! След като собственоръчно са тунинговали автомобила си (обичайно модел от 1990-1995г.) за общо 244.58 лв., тяхната задача е да украсят движението на пътя, като го направят празнично и интересно посредством импровизирани гонки с нищо неподозиращи други шофьори, влизане в забранени улици, каране в насрещното, взимане на остри завои на ниска предавка и ръчна. Погледнати през автосексуален скенер те се разкриват като участници в недовършени любовни епизоди: подведени от усещането си за ексцентричност, в сюблимния момент тунингования бързак често решава да погледне дали тунингования му автомобил не е откраднат, от което следва тунингован отказ на партньорката от продължаване на гонката!

4. Прецизната мадама - тя е точна в преценките, стегната и прибрана в шофирането, деликатна при маневрите - но само в собствените си очи! Всъщност често кара в лявата лента с включен десен мигач със скорост от 40км/ч. при ограничение 80 км/ч., без никаква реакция на десетките клаксони и примигвания на шофьори, които едновременно са изнервени от бавното й каране и стресирани от обективната необходимост да извършат нарушение на ЗДвП като я задминат отдясно. Прецизната мадама на пътя е най-яркото доказателство за това, че не сме сами във Вселената, защото жената е друг биологичен вид, който кара автомобила си в паралелна шосейна реалност! Автосексуалната теория също подкрепя този извод: най-възбуждащата сексуална практика за прецизните мадами е актуването да се извършва само в тъмната част от денонощието, при загасени лампи, полуоблечени и по възможност толкова тихо, че да се чува шума от хладилника!

5. Конникът без глава - независимо дали идват отблизо или отдалеч, представителите на този тип шофьори се отличават с налудно и шизоидно шофиране. Те сякаш са пренесли малка част от собствената си микровселена в колата, и поведението им в нея и извън нея няма нищо общо: шофирането им е като дрифт на площада на с. Стърчипатка, Белоградчишко, в топъл августовски ден, в който единствените зрители (и евентуално жертви) са три проскубани кокошки и дръгливо трикрако псе. В техния свят физичните закони са със 100% нетрудоспособност. Същевременно, ако случайно ги настигнете на следващия светофар, и случайно изскочите от колата си с намерението бързо да ги върнете в реалността, те ще ви гледат с невинни и чисти очи, защото наистина не ви разбират. Автосексуалният профил на конника без глава е най-чистата и проста форма на моноспектакъл на света: сам си е едновременно и актьор, и зрител, при което, естествено, гафовете са изключени!

Уважаеми колеги шофьори,

Вместо да се афектирате допълнително при среща с някои от описаните представители на шофьорското ято - изучавайте автосексуалната теория, и ще се почувствате по -добре!

Лека и безаварийна! :))

Автор: Ростислав Райчев
Обикновен шофьор

Материалът е предоставен от www.mamatatkoiaz.bg