.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Храната през лятото

д-р Вергиния Николова | преди 7 години
416935.jpg
Снимка: freedigitalphotos.net
Съобразете се с намаления апетит и не преяждайте

В условията на най-горещите летни месеци тялото ще иска повече течности, заради  повишената им загуба от изпотяването и засилените обменни процеси. За да не се обезводните, през целия ден пийте вода със стайна температура. Много хора изпиват и повече от препоръчваните 1 - 1,5 литра и в това няма нищо притеснително, ако сте работоспособни и с добър тонус.

Когато сте на плажа или сте ходили дълго време под палещите лъчи на слънцето и искате да се разхладите, освен вода пийте от любими си безалкохолни напитки. Здравословното изискване е:

течностите да не са ледено студени, защото така се затрудняват храносмилателните процеси.

Подходящи храни през лятото са свежите сочни зеленчуци, таратора, плодови и зеленчукови сокове, но и за тях е в сила същото предупреждение - не бива да се консумират ледено студени.

Относно различните вкусове,

предпочитайте сладките, горчивите и стипчивите храни,

като се стремите да ограничите употребата на лютото и киселото. Всеки може да установи, че

апетитът намалява в горещото време.

Важно е да се съобразим с тази физиологична промяна и да не преяждаме, т.е да не се водим от стереотипите си на хранене досега, а да преминем на "лятно" хранене.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Пускате ли снимки на децата си в социалните мрежи?