.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Витамин Е: здравословни ползи за кожата и косата + признаци за дефицит

| преди 47 седмици
Витамин Е
Снимка: iStock
Приемът на богати на витамин Е храни може да балансира високия холестерол, да възстанови увредена кожа, да заздрави коса, да балансира хормоните и да подобри зрението

Витамин Е е важен мастно разтворим витамин и антиоксидант, който помага за предпазването на клетъчните мембрани от увреждания, причинени от свободните радикали и предотвратява окисляването на лошия холестерол.

Витамин Е също така играе роля в производството на червени кръвни клетки и помага на тялото да използва пълноценно витамин К, последният от които е важен за здравето на сърцето.

Приемът на богати на витамин Е храни може да балансира високия холестерол, да възстанови увредена кожа, да заздрави коса, да балансира хормоните и да подобри зрението. Вижте повече от съветите на фитнес инструктора Станимир Михов.

За какво се използва витамин Е?

Ето някои от многобройните му ползи за здравето:

- Участва в метаболизма на нуклеиновите киселини, подобрява използването на белтъците и витамин А, нормализира показателите на кръвта и хормоналната система, предпазва черния дроб от некрози.

- Особено важни причини за използването му като хранителна добавка при физически активни хора е благоприятното му влияние върху функциите на гладката и набраздената мускулатура.

- Въздействието му се изразява в поддържане на високо енергийно ниво от една страна, а от друга действа каталитично на белтъчния синтез, като при по-големи дози има анаболен (изграждащ) ефект.

- Витамин Е е необходим за структурна и функционална поддръжка на скелетната, сърдечната и гладката мускулатура. Той също така подпомага образуването на червени кръвни клетки и помага да се поддържат запасите от витамини А и К, желязо и селен.

- Той може да има положителен ефект върху имунното здраве, да предпазва от оксидативно увреждане, което може да доведе до сърдечни заболявания, да има превантивен ефект срещу рака, да облекчи симптомите на болестта на Алцхаймер и може да помогне за предотвратяване на някои увреждания, свързани с диабета.

- Проучванията показват, че витамин Е намалява възпалението както в тялото ни, така и върху кожата, като я поддържа млада и стегната. Тези антиоксидантни свойства са особено полезни, когато сте изложени на цигарен дим или ултравиолетови лъчи, предпазвайки от рак на кожата.

- Витаминът поправя щетите, причинявани от вредното слънчево лъчение и свободните радикали в околната среда. Стимулира производството на колаген, който прави кожата еластична.

Витамин Е за здрава кожа

Друга полза на витамина е, че той може да помогне да се заличат белезите. Като антиоксидант, ускорява заздравяването на увредената кожа и предотвратява задържането на белезите за по-дълго време. В допълнение, поддържа кожата хидратирана и помага да се възстановяват увредените области.

Витамин Е за здрава коса

Предпазва косъма от изсушаване и съхранява лъскавината и еластичността му. Подобрява кръвообращението на скалпа, с което съдейства за нормален растеж на косата.

Предпазва корените на косата от действието на свободните радикали – антиоксидантна защита, с която ограничава косопада.

При проблеми с косата е добре да се правят маски с витамин Е и да се наблегне на храни, които го съдържат в достатъчно количество.

Признаци за липса на витамин Е

Ниските нива най-често са свързани с проблеми на храносмилателната система, когато хранителните вещества се абсорбират слабо от храносмилателния тракт. Тези проблеми включват заболявания на панкреаса, жлъчката, чернодробни заболявания и др.

Един от най-честите признаци на недостиг на витамин Е е миопатия или мускулните болки. Специалисти смятат, че състоянието е резултат от отслабването на мускулните влакна, което се случва с течение на времето, особено когато липсва редовна физическа активност.

Друг симптом, подсказващ, че може би се нуждаете от повече витамин Е е смущение в зрението. Липсата може да доведе до увреждане на вътрешната част на окото, където тя става по-тънка. При дефицит на важния витамин, е възможно да се появи замъглено виждане, трудно фокусиране и др.

Недостиг на витамин Е пречи на безпроблемното функциониране на централната нервна система. Ето защо, ако забелeжите нерaзположения, като загуба на баланс, забавени рефлекси, трудност при движението на крайниците, добре е да се консултирате със специалист.

Този витамин има и антиоксидантни свойства, а когато не получавате достатъчно от него, оксидативният стрес може да влоши общото ви здравословно състояние.

Следва продължение на съветите от фитнес инструктора Станимир Михов за здравословните ползи от витамин Е:

Витамин Е: здравословни ползи за косата и кожата + лесна и бърза рецепта за хидратацияВитаминът е един от най-важните за женския организъм, тъй като способства за увеличаване на вероятността за зачеване и за доброто развитие и благополучното раждане на плода

 

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Как ви действа есента?