.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Три дни с лека храна: ранната подготовка за лятото

Галина Толкингтън | преди 6 години
Меню
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Лесно е да се подготвите за трите "зелени" дни, през които се препоръчва да приемате минимално преработена естествена храна и да наблегнете на зеленчуците.

С по-топлото време ни се иска да свалим не само дебелите дрехи, но и чувството на тежест, което ни оставя краят на зимата. Добрата новина е, че 3 дни на лека храна ще се отразят чудесно не само на тялото, но и на настроението ви.

Ако се подложите на този лек режим, ще можете по-спокойно да преминете към свежа пролетна храна, ще овладеете процесите на възпаление и ще се почувствате леки и енергични.

Лесно е да се подготвите за трите "зелени" дни, през които се препоръчва да приемате минимално преработена естествена храна и да наблегнете на зеленчуците. Базирайте менюто си на варива: киноа, кафяв ориз, елда, зелени зеленчуци, пресни плодове и ядки.

Най-подходящи за този период са всички зеленолистни зеленчуци, краставица, тиквички, моркови, зелена ябълка, лимон, подправки като босилек, мента, магданоз, джинджифил, различни видове сурови ядки. Гответе минимално: чрез задушаване и варене, приготвяйте пресни и свежи салати и смутита. Добавете лечебни чайове и много вода. През този период изключете всякаква пакетирана храна, кафе, млечни продукти, месо и алкохол.

За улеснение ви предлагам примерно меню, което лесно може да разнообразите и адаптирате по ваш вкус:

Преди закуска:
Чаша топла вода с лимон или зелен чай

Закуска:
Зелено смути
Съставки:
1 чаша вода, 1 чаша спанак, парченце джинджифил, ½ портокал – сок, ½ лимон – сок, ½ с.л. мед, 5-6 листенца мента.
Смесете всичко с пасатор.

Обяд:
Салата от броколи
Съставки: 2 чаши броколи, сварени на пара, ½ зелена ябълка, 2-3 стръка зелен лук, ½ краставица, 1/3 връзка магданоз, зехтин, лимон и морска сол на вкус, бадеми.
Нарежете всички съставки: броколите на малки розички, ябълката на полумесеци, лука и магданоза на ситно, краставицата на пръчици. Овкусете със сол, зехтин и лимон. Декорирайте с филирани бадеми.

Следобед:
Чай от джинджифил, лимон и мед
Плод по избор

Вечеря:
Прясна салата с марулки и репички
Супа от коприва с киноа

След трите дни зелен детокс, продължете да добавяте голяма свежа салата на обяд и вечеря, включете риба, яйца и месни супи. Не прекалявайте с кафето и алкохола и пийте много течности – лятото е близо.

Със съдействието на www.artofrealfood.com
 

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Къде ще ходите на море тази година?