.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

След диета: навици, с които да запазим свалените килограми

LadyZone.bg | преди 2 години
2111143576.jpg
Снимка: iStock
Знаем, че пътят беше дълъг. Но както всяко нещо, резултатът не е константа, а трябва да се поддържа. Ето как.

Никой не твърди, че свалянето на килограми е лесно. Е, то със сигурност изглежда като детска игра в момента, в който стигнете до етапа на задържане на здравословно тегло. Наясно сме, че не можем да се върнем към старите си хранителни навици - така автоматично се връщаме в изходно положение. Факт е и, че не можем да останем на калориен дефицит вечно, тъй като по този начин лишаваме тялото си от ценни вещества и забавяме метаболизма. Решението е баланс. Клиширано, но факт.

Прекрасно е всичко това, но сме почти убедени, че ви е писнало да слушате за баланс, но никой да не ви казва какво всъщност е той и как да го постигнем. Ние ще ви обясним. 

#Не се връщайте към стария си режим на хранене!
Това не значи, че цял живот трябва да се лишавате от шоколад или от тесто. Напротив, хапвайте ги, но не всеки ден, а по-скоро нека бъде за повод или сладко удоволствие, с което да се поглезим понякога. Вече сме убедени, че знаете, че здравословният начин на живот ни кара както да изглеждаме, така и да се чувстваме физически по-добре. 

#Увеличете калориите!
Вече не работим за сваляне на мазнини, а за задържане на свалените. Тоест е логично, че калориите трябва да се увеличат, за да не забавите метаболизма си. Тук следвайте и предишното правило. Започнете да увеличавате калориите плавно, първо увеличете протеините.

#Не се лишавайте от мазнини!
Те са есенциални за функциите на човешкото тяло. Особено за жените. Играят роля за доброто състояние на косата, на кожата. Освен това са засищащи и не причиняват рязко огладняване, породено от инсулинови пикове и спадове.

#Не спирайте тренировките!
Движението преди всичко и най-вече е здраве. То забързва метаболизма и подпомага обмяната на веществата. Важно е да имате и цялостно активно ежедневие. Не е нужно да правите дълги и изтощаващи тренировки. 20-30 минути високоинтензивни интервални аеробни упражнения няколко пъти седмично са достатъчни. Комбинирайте ги със силови тренировки и разнообразявайте програмата си. Движете се и ходете повече, особено ако работите на стол.

#Хранете се с чисти продукти с естествен произход.
Плодове, зеленчуци, месо, морски дарове, яйца, млечни и варива са добър и пълноценен хранителен режим. Хранете се разнообразно и достатъчно. И понеже всеки има дни, в които просто иска да изяде всичкия шоколад на света, ви успокояваме, че в това няма нищо драматично. След такъв ден е хубаво на следващия да компенсирате с ограничаване на въглехидратите.

#Следете теглото си!
Лесно е да свалиш 1-2 излишни килограма. Но те са незабележими. Заради това ви препоръчваме да следите теглото си, но най-вече обиколките, тъй като килограмите са прекалено вариращи според различните фази на месечния цикъл, водата, храната, солта. Когато забележите покачване, вземете мерки, за да не стигате до етап, в който сте натрупали повече килограми. Това действа много демотивиращо.

#Пийте вода!
Тя е от съществено значение за функционирането на тялото ни. Пийте я през целия ден, а не по литър наведнъж. 

 

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Къде ще ходите на море тази година?