.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Слаби около света – част 2

| преди 7 години
Слаби около света – част 2
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Навсякъде по света има по-едри и по-слаби жени, а на някои места структурите на женските фигури са доста различни от тези, които виждаме по нашите ширини, което обаче не ги прави нито дебели, нито грозни. Как се хранят те?

Според проучване, публикувано от Forbes през 2007г., трите държави първенци по затлъстяване са Науру (малка островна държава в южната част на Тихия океан) с 94,5% от населението с наднормено тегло, Микронезия (островна държава в Океания) с 91,1% и на трето място -  островите Кук (намиращи се в централната част на Тихия океан) с 90,9% нездравословно едри граждани. Каквото и да сте си мислели, според тази статистика САЩ са чак на девето място, а далеч след нея и някои от долуописаните държави.

В този смисъл навсякъде по света има по-едри и по-слаби жени, а на някои места структурите на женските фигури са доста различни от тези, които виждаме по нашите ширини, което обаче не ги прави нито дебели, нито грозни.

Затова пък храните, които предпочитат в различните региони по света са разнообразни и приемани по правилния начин, биха могли да са чудесно ново допълнение към ежедневното ви меню - на вас или на семейството ви. В крайна сметка, едно от най-хубавите неща на съвременния свят, е възможността да научим повече за най-далечните места, за хората там и за това какво им помага/пречи, както и шансът да си „откраднем”онова, което ни харесва и да го направим част от нашите собствени животи.

Затова решихме да ви предложим и втората порция тайни за хубави фигури, идващи от различните страни и хората, живеещи там. И да, те не включват само определени продукти, ами и други житейски философии - както знаем, начинът, по който изглеждаме често зависи от начина, по който се чувстваме.
И така...

Тайната на германките: картофи!

Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Когато става дума за картофи, безспорно германците са най-ентусиазираните потребители– те ядат двойно повече, отколко американците, например. Оказва се, че тази стратегия на хранене може да е доста благодатна за поддържането на хубава фигура.

Защо действа: Картофите засищат дори най-свирепия глад при 9 от 10 души. Това се дължи най-вече на богатото съдържание на триптофан – аминокилесина, която стимулира производството на серотонина, отговарящ по въпросите за глада. Картофите, които са пълни с фибри и минерали, забавящи храносмилането, са три пъти по-засищащи от белия хляб. Според изследване, проведено от университета в Масачузетс ежедневната консумация на картофи (печени, варени или на пюре – съжаляваме, не и пържени) могат да ви помогнат да свалите до 5,5 кг. само в рамките на година.


Тайната на японките: следобедна дрямка

Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Хората в тази продуктивна страна са в постоянно движение, но това не им пречи да си дремват винаги, когато им се удаде възможност. Оказва се, че всекидневната следобедна дрямка – или алтернативата – да добавите половин час повече към съня си изобщо – може да ви помогне без усилия да свалите по килограм всеки месец, показва изследване на University of Chicago, цитирано от ivillage.com.

Защо действа: Отпочиналите хора изгарят по-бързо и по-ефективно телесни мазнини, освен това ядат до 15 процента по-малко калории, без дори да подозират. „Още не знаем защо, но когато сме изтощени, тялото ни реагира - забавя метаболизма.” – казва един от изследователите – „Затова ключът към загубата на тегло е толкова просто и очевидно – повече време за сън.”


Тайната на жените в Шри Ланка: гответе с кокос

Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Жителите на Шри Ланка изяждат еквиалента на 120 кокосови орехи годишно, казват изследователите – част под формата на кокосово олио или просто от вътрешността.

Защо действа: Кокосовото олио е природният източник номер 1 на рядка група мазнини, наречени средноверижни наситени мазнини. Веднъж приети, те отиват направо в черния дроб, където незабавно се превръщат в енергия. Също така стимулират черния дроб да гори повече телесни мазнини – с 50% по-бързо от нормалното – като по този начин помага да свалите „онези 3 килограма”. Доказаната научна доза: 2 с.л. кокосово олио, 200 грама свеж кокос и 300 грама кокосово мляко на ден. Кокосовото олио е без аромат, без вкус и не губи качествата си при високи температури, затова е чудесно за пържене и печене.


Тайната на жените в Тринидад: намерете време за приятели

Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
В Тринидад релаксацията е задължително да "се консумира" в приятната компания на хора, които те разбират, подкрепят и те мотивират да продължаваш напред. Експерите твърдят, че ако намерите време за горното, може да си помогнете и да отслабнете без особени усилия. Според университета в Питсбърг 66% от хората с наднормено тегло, които прекарвали по час седмично с други, борещи се с килограмите си, успели да отслабнат и да запазят резултатите си в дългосрочен план. Онези, които се опитвали сами? Само 24% от тях имали успех. 

Защо действа: Отслабването е дългосрочен проект и може да изисква доста усилия. Ако сте заобиколени от хора, които са изправени пред същите трудности като вас, ще ви е по-лесно да не забравяте целта си и да не се отказвате. Участници в изследване, проведено през 2005г. изгубили с десет процента повече килограми, когато са работили с партньор.

Тайната на бразилките: микс ориз и фасул

Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Бразилците добавят ориз и боб към почти всяко ястие. Ако вмъкнете по купичка от този здравословен микс към ежедневното си меню, вероятно ще удвоите загубата на мазнини – освен това ще намалите риска за бъдещо напълняване с над 23%, твърдят учените от Центъра за контрол на болестите и превенция в САЩ.

Защо действа: Причината се крие в потискащия апетита протеин, който се съдържа в боба, в комбинация със стабилизиращите нивата на захар в тялото фибри + витамин В, които оризът съдържа. Следващият път, когато се чудите какво липсва на супата, манджата или салатата - защо не добавите малко ориз и фасул?

Тайната на испанките: всички около масата

Снимка: Thinkstock/ Guliver PhotosВ Испания едно от дневните хранения е превърнато в социално събитие – цялото семейство се събира заедно, за да хапне вкусна храна и да научи какво ново в живота на всеки един от останалите. Когато прекарвате много време на масата и разговаряте оживено, ще изядете с 30% по-малко храна на седмица, твърдят изследователи от UCLA. Да не споменаване колко по-добре ще се чувствате сред близките си и генерално - когато прекарвате повече време с тях.  

Защо действа: Вероятно изглежда странно, че да прекарате повече време на масата на практика означава по-малко храна в стомахчето ви, но изследователите твърдят, че увлекателните разговори забавят вилицата и дават време на тялото ви да произведе потискащ апетита лептин – мощният хормон, който казва на мозъка ви кога е време да спрете да ядете.

Тайната на финландките: още чашка кафе

Снимка: Thinkstock/ Guliver PhotosФинландците пият повече кафе от всички други хора по света. Ако търсите оправдание да си сипете още едно кафе, ето го и него: кафето, изпито 30 минути преди хранене, ще потисне апетита ви с 35% и ще забърза изгарянето на мазнините и метаболизма ви с 5% в следващите два часа твърдят изследователите от университета Вандербилт в Нашвил, Тенеси. Това е напълно достатъчно, за да загубите до 6 кг. годишно.

Защо действа: Заслугите са на кофеина в уникална комбинация със забързващи метаболизма антиоксиданти. Искате още по-бърз резултат? Въпреки, че учените не са съвсем сигурни защо, последващи изследвания показват, че чашка кафе половин час преди тренировка може да ви помогне да изгорите до 31% повече мазнини.

Тайната на исландките: пир с риба

Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Годишно навсякъде по света средностатистическият човек изяжда около 16 кг. риба. Звучи впечатляващо много… докато не научите колко се пада на човек в Исландия – 91 кг. пак за същия период! Това може би е една от причините те да са с наполовина по-малък шанс от всички други да влязат в книгата на Гинес за най-затлъстяла нация.

Защо действа: Рибата е богата на ейкозапентаенова и декозахексаенова киселини – жизненоважни, тъй като пречат на образуването на мазнини в корема, засищат глада за до 6 часа след хранене и включват изгарящите мазнини хени в черния дроб, обяснява биохимикът Бари Сиърс. Посланието: хапвайте по 170 грама  от каквато и да е риба четири пъти седмично и е много вероятно да удвоите резултатите на всяка диета, казват изследователите от UCLA.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Къде ще ходите на море тази година?