.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Край на диетата. Ами сега?

Галина Толкингтън | преди 5 години
Край на диетата. Ами сега?
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Не би ли било чудесно, ако резултатите от една или друга диета станат трайни и завинаги запазим новото, по-ниско тегло?

Колко пъти чуваме: ‘’от понеделник съм на диета’’? Във всеки момент мога да изброя имената на поне 5 мои приятелки, които са ‘’на диета’’.

Парадоксът е, че повечето хора, които поддържат оптимално тегло и се наслаждават на добро здраве и лесно закопчаващи се панталони, всъщност рядко спазват диети и дори някога да им се е налагало да се ограничават, вече са изградили стил на хранене, който не налага строги лишения и сезонни диети. Другият тип дами или са се подложили на някоя модерна диета или се хранят безразборно, докато намерят следващия 7, 30 или 100-дневен план за вталяване.

Повечето хора, които търсят съветите ми след достигане на високо тегло, са започнали от 55 или 60 кг. Със всяка следваща диета борбата с 5 килограма се превръщала в 10, после в 15 и накрая в 50 и повече. Този ефект, който наричаме йо-йо, се дължи на лесното складиране на излишни мазнини под влиянието на увеличен апетит, който ни сполита след дълги и гладни дни, седмици и месеци. Различни органи и системи в тялото страдат, докато накрая метаболизмът ни се промени и поддържането на оптимално тегло не стане трудно на фона на увреденото здраве.

Не би ли било чудесно, ако резултатите от една или друга диета станат трайни и завинаги запазим новото, по-ниско тегло? Наистина, звучи като невъзможна мечта, но с малко планиране, може да сте във форма и когато не сте ‘’на диета’’.

Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos

1. Ако в момента спазвате диета, планирайте как ще продължите. Независимо дали е за 3, 5 или 100 дни, диетата ви трябва да има логично и рационално продължение. Спирането на един режим на хранене трябва да се извърши плавно, за да може да се настроите отново към приема на различни храни извън него. Разумно е да запазите честотата на хранене, съвсем леко да увеличите калориите и да следите как ви се отразява промяната.

2. Не вярвайте на кантара няколко дни след края на диетата: ако току що сте приключили с диета, която ограничава солта или захарта, дори малки количества солени или сладки храни могат да се отразят на кантара. Това не означава, че сте изгубили постигнатите резултати, а че сте възстановили част от отделените благодарение на диетата течности. За да не изпадате в паника, плавно въвеждайте солени или сладки храни в режима си, като приемате малки количества от тях, за да свикне тялото с новите нива и да настрои водния си баланс.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Пускате ли снимки на децата си в социалните мрежи?