.

ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Коя диета за отслабване е по-ефективна? Имаме отговор на въпроса

Боряна Константинова | преди 28 седмици
диета
Снимка: iStock
Нисковъглехидратна или нискомаслена? Няма значение

Често хората се подлагат на редица диетични режими, за да получат желания резултат. Дали известната диета на Дюкан с ниско съдържание на въглехидрати е най-добрата за вас и тялото ви? Съществуват множество диетични планове - от нисковъглехидратните диети като Аткинс и Дюкан, до вегетариански и нискомаслени диети. А понякога диетата просто е едно брутално гладуване. Търсенето на най-добрия вариант не спира през годините. 

Не случайно учените са направили и анализирали купища изследвания за резултатите от диети и продължават да го правят. Експертите от "The Endocrine Society" твърдят, че има малка разлика при диетите в дългосрочен план. Типовете диети - независимо дали са нисковъглехидратна или нискомаслени, могат да са еднакво ефективни. Сама по себе си диетата влияе слабо върху загубата на килограмите. Това, което реално въздейства, е колко стриктно се спазват хранителните режими, както и индивидуалната генетика.

Информацията за гените, с която разполагаме, е ограничена, за да се предвиди кой хранителен режим ще работи добре за всеки персонално.  Ето защо проблемът със затлъстяването е тежък. Последните проучвания установяват, че обожаваните от холивудските звезди нисковъглехидратни диети може да не са толкова ефикасни, колкото хората мислят.

диета
Снимка: iStock

Изследвания, включващи повече от 600 възрастни с наднормено тегло, показват как и двата типа диети могат да са еднакво ефикасни за свалянето на килограми. След 12 месеца участниците (както при нисковъглехидратната, така и при нискомаслената диета) са изгубили средно 13 кг.

Биометриците споделят, че често има разминаване между целите на подложилите се на диета и реално възможните за постигане резултати с диета и упражнения. Скромната загуба на 5% или 10% от теглото може да доведе до значителни ползи за здравето ви, но да не доведе до очакваните от вас визуални промени.

Диетолози от "Protein World" споделят трик за бързо отслабване – спазвайте диети, които включват по-голямо количество засищащи протеинови храни, но все пак не прекалявайте.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Подсилвате ли имунната си система преди сезона на гриповете?