.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Как да подобрим храносмилането

LadyZone.bg | преди 3 години
2111008347.jpg
Снимка: Thinkstock
Всичко, което трябва да знаем, за да стимулираме добрия метаболизъм.

Стомашните неразположения са едни от най-честите симптоми, подсказващи за наличието на проблеми с харносмилателната система. Такива могат да бъдат подуването на корема, запекът, диарията или дори киселините в стомаха. Как да облекчим състянието си и да се предпазим от дискомфорта, настъпил в чревната флора, вижте съветите на диетолозите:

1. Яжте храната бавно и дъвчете дълго
Колкото по-дълго време дъвчите хапката в устата си, толкова по-пълноценно ще бъде усвоена тя от организма. Служете си енергично с дъвкателните органи – това е гаранция, че късчетата, които ще се спускат надолу по хранопровода, ще са по-малки, а храносмилането ще бъде по-ефективно. В същото време няма да натоварвате излишно стомаха си с допълнителна работа и преработка на постъпилите в него по-големи хапки. Добре сдъвканата храна помага и за балансиране нивата на чревните бактерии. Освен това, ако дъвчете храната твърде бързо, по-вероятно е да преядете. Това се сучва, тъй като мозъкът ви не може да изпрати сигнали, че сте се наситили.

2. Хранете се на често по малко
Съветът на диетолозите е да се яде на малки порции на всеки три до четири часа. Малките порции не натоварват организма и по-бързо се смилат и усвояват. Напротив – ако консумирате на ден по три големи порции, рискувате да натоварите организма и да напълнеете, тъй като стомахът ви не е в състояние да обработва твърде голямо количество храна. Излишъкът се натрупва в депа, където изчаква, докато дойде неговият ред. Това претоварване води до забавяне на метаболизма и влошаване на настроението ни.

3. Яжте по едно и същото време всеки ден
Старайте се да се храните по малко и на често около едно и също време всеки ден. Така ще се запазят нивата на кръвната захар стабилни, което означава, че ще имате по-устойчив енергиен баланс и ще се чувствате свежи и енергични през целия ден. Ако времето на храненията непрекъснато се мени, организмът ще бъде подложен на стрес и „изненади”, в резултат на което ще се чувствате изтощени и мудни. Причината е в постоянните промени на нивата на кръвната захарар, които ту ще скачат, ту ще се понижават рязко.

Двуседмична диета за правилно отслабване Изморени от драстичните диети, решихме да съставим режим, който не само ще ни позволи да отстраним излишните килограми и мазнини от тялото, но и да се наслаждаваме на хубава и здравословна храна.

4. Яжте неразтворими и разтворими фибри
От изключително значение за доброто храносмилане е ежедневният прием на фибри. Оптималното количество фибри всеки ден помага за контрола на кръвното налягане и намалява риска от развитие на сърдечно-съдови и други сериозни заболявания. Много е важно за постигане на баланс, в организма да постъпват както разтворими (овес, боб, ядки, плодове), така и неразтворими фибри (кафяв ориз, пълнозърнест хляб, корите и ципите на плодовете). Разтворимите забавят процеса на храносмилането, поддържат чувството на ситост по-дълго време, докато неразтворимите фибри остават непроменени. Преминавайки през храносмилателните пътища, те прочистват чревната флора от излишните токсини и вода и помагат в придвижването на отпадъчните материали.

5. Приемайте достатъчно магнезий
Магнезият има свойството да активира ензимите. Без магнезий телата ни не са в състояние да преработват достатъчно ефективно храната, която ядем. Тези ензими позволяват храната да се разгради на по-малки частици.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Как ви действа есента?