.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Фибрите:полезни, но не съвсем

| преди 8 години
Фибрите:полезни, но не съвсем
Високото съдържание на фибри в храните се счита за полезно. Има ли такова нещо като пренасищане? Снимка: Thinkstock / Guliver Photos
Има ли момент, в който фибрите ни идват в повече

Високото съдържание на фибри в храните се счита за полезно. Има ли такова нещо като пренасищане?

Въпреки, че повечето от нас не си набавят достатъчно фибри, които да отговорят на нуждите на организма (нуждаем се от средно 25 грама на ден), има и вариант, в които да се получи точно обратното. Има такова нещо, като пренасищане, ако поемаме прекалено много храни с високо съдържание на добавени фибри. Може да започнете да се чувствате подути или да получите други стомашно-чревни реакции като запек, особено ако не пиете достатъчно вода.

Също е важно да знаете, че фибрите не компенсират липсата на други ключови хранителни вещества, като: витамини, минерали, фитонутриенти и други полезни вещества, които се съдържат в храни с естествено съдържание на фибри: боб, плодове, зеленчуци, зърнени култури.

Преработените храни с добавени фибри може да спомогнат за набавянето на дневната доза, но също така може и да съдържат вредни вещества, като мазнини, натрий и други, които не е препоръчително да включваме в една здравословна диета.

В крайна сметка се оказва, че е добре да набавяме необходимото си количество фибри чрез храни, които имат естествено съдържание на фибри, а не добавено.

Ключови думи:Вредни, Полезни, Фибри
Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Как ви действа есента?