Етикетите с надпис „органично” са достатъчни за да накарат потребителите да мислят, че храната е по-вкусна и здравословна, показва ново изследване.

В него участие взели 144 доброволци, които били помолени да сравнят органично произведени шоколадови бисквити, йогурт и чипс. Всички продукти всъщност били органични, но им били сложени етикети или „органична” или „обикновена” храна.

За оценка на вкусовите качества и съдържанието на мазнини в храните била използвана скалата от 1 до 10. Участниците били помолени да посочат приблизително съдържащите се калории във всеки продукт и колко биха платили за всеки един от тях.

Учените, провеждащи изследването открили, че хората предпочитат и дават висока оценка на храните, върху които бил поставен етикет „органично”. Същите получили и оценка за по-малко съдържание на мазнини и калории, по-високо на фибри, като за тях били готови да платят и повече пари, пише ivillige.com.

Оказало се, че чипсът и бисквитите с етикет „органично” получили най-високите оценки по всички критерии, докато йогурта, който също бил органичен получил ниски. Констатацията е на автора на изследването Джени Уан-чен Лий, който е специализант в Корнелския университет по приложна икономика и мениджмънт, САЩ.