.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Диетата Шангри-Ла

Галина Толкингтън | преди 6 години
Лъжица с вода
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Може и да изглежда странна, но тази диета има множество последователи по света и според тях работи безотказно

Шангри-Ла – синоним на райско кътче на земята, където хората живеят в мир и спокойствие, стареят бавно и са почти безсмъртни - дава името на диета, която обещава край на борбата с апетита, броенето на калории и стриктните режими. Диетата Шангри-Ла и едноименната книга са известни от 2006 година и продължават да се ползват с доста голям успех и до днес.

За пръв път разбрах за този подход преди няколко години, докато изследвах факторите, които влияят върху регулацията на теглото. Освен приема на калории и разхода на енергия, колко тежите зависи и от сложна комуникация между органите, където чрез сигнали от хормони и под влиянието на генетични фактори, хранене и околна среда, хипоталамусът тясно регулира колко енергия да изразходвате и колко храна да приемате.

Казано по-просто, някъде в мозъка ви има система, която подобно на контрола на телесната температура, контролира поведението и апетита ви, за да да тежите колкото тази система прецени. Лесно е да си я представите в действие при подрастващите деца, които буквално изяждат хладилника и при бременни, които въпреки, че не увеличават много приема си на калории, натрупват значително количество подкожни мазнини.

Сет Робъртс, авторът на диетата Шангри-Ла, е професор по психология и пионер в областта на т.нар ‘’роля на калориите без вкус в отслабването’’. Неговите изследвания се фокусират върху въздействието на различните храни върху зададеното тегло (сет пойнт), което мозъкът счита за нормално. Той твърди, че ако се храните с познати, вкусни и ароматни храни, тази система се стреми да увеличи теглото ви, а ако приемате безвкусни храни, които все пак доставят калории, тази система ще настрои теглото ви и подобно на термостат ще направи така, че да нямате апетит, да се движите с желание и лесно да остлабнете.

Диетата е много проста. Д-р Робъртс съветва всеки ден да приемате между 1-3 супени лъжици сладка вода или 1-2 супени лъжици светъл зехтин. Това се прави между храненията. Ефектът е понижаване на апетита и пренастройване на т.нар ‘’зададено тегло – сет пойнт’’, така че организмът ви да не се стреми да повишава теглото си, а лесно да се сбогува с мазнините. Накратко: убеждавайки мозъка, че тялото трябва да тежи по-малко, броенето на калории е абсолютно излишно. Целта е да се постигне естествено тегло, което лесно да поддържате.

Ако ви се струва шантаво, прочетете книгата, в която подробно са описани историите на много от пациентите, опитали този подход – ще останете наистина изумени.

Със съдействието на
www.artofrealfood.com
 

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Отслабнахте ли вече за морето?