.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

5 добри причини да не пренебрегвате киноата

allwomenstalk.com | преди 5 години
Киноа
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos
Да научим повече за полезните семена на киноата и да обогатим менюто си

Ако все още не сте чували за киноа, значи е крайно време да научите повече за тази страхотна суперхрана.

Още повече - изниква въпросът - какво можете да правите с нея и защо е толкова възхвалявана?

1. Протеини

В чашка киноа се съдържат грубо между 8 и 10 грама протеини, затова в това отношение тези малки семена побеждават всички други подобни храни и дори може спокойно да се конкурира с месото. Но не е само количеството протеини, което прави киноата толкова специална храна - видът им съдържа всички 8 аминокиселини, от които тялото ни се нуждае за балансирано меню и здраве.

2. Без глутен и пшеница

За всички, които страдат от целиакия, алергия към житни растения или просто искат да намалят приема на глутен, киноата е най-добрата алтернатива за готвене. Не само, че се продава под формата на брашно, но можете и сами да стриете семената и да ги използвате за печене на цял куп вкусотии.

3. Витамини и минерали

Вече споменахме за протеините, но освен тях в една чашка сготвена киноа има също и 5гр. фибри, фолиева киселина - витамин Bs, 31мг. калции, магнезий, фосфор, желязо и манган.

Киноа
Снимка: Thinkstock/ Guliver Photos


4. Бързо и лесно за приготвяне

Приготвянето на киноа (обикновените семена) се прави по същия начин, по който се готви и оризът, а и отнема приблизително толкова време - в зависимост от количеството. Измийте семената и на всяка чашка с киноа добавете две с вода. Изчакайте да заври, покрийте и оставете на тих огън. Разбърквайте от време на време - за около 15-20 минути или докато киноата не абсорбира напълно водата. Готово е!

5. Страхотен избор за вегетарианци

Вегетарианците имат основен проблем с набавянето на всички витамини, минерали и други необходими за правилното и пълноценно функциониране на тялото. Киноата може да се добави към всяко ястие, а това означава повече желязо, фибри и протеини.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Къде ще ходите на море тази година?