.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

Дълбок и здрав сън - да, но как?

д-р Вергиния Николова | преди 7 години
Дълбок и здрав сън - да, но как?
Положението на гръбнака е важно за здрав сън Снимка: sxc.hu
Положението на гръбнака по време на сън е много важно

Дълбокият сън е пълноценна почивка за целия организъм. Тогава мускулите на лицето и тялото се отпускат така, че хората се изразяват: "Сърцето ми заспива". По време на спокоен сън се изключваме от външния свят. Той сякаш спира да съществува за нас. Именно в това състояние човек се зарежда с нова жизнена сила. За такъв сън мечтае всеки от нас, но как да си го подсигурим.

Руският психолог акад. Георги Ситин има поредица книги за силата на психическата настройка. За здрав сън той препоръчва 30 минути преди лягане да започнем да се настройваме с мисли: „Като в детството си ще спя цяла нощ безметежно. Много искам да спя, да спя до сутринта и само докосна ли възглавницата, да заспя здраво.” Освен настройката за сън,

много важно е да сме създали своя уютен и удобен кът за сън.

Основна грешка е неудобното легло с лош матрак или дюшек. Матракът не бива да е нито твърд нито мек. Прекалено твърдият матрак напряга гръбнака, а в стар изтърбушен или мек матрак  гръбнакът се изкривява и междупрешленните дискове се притискат едностранно. Това е достатъчно човек да се събужда в лошо настроение и с болки от схващане на мускулите.

Препоръчително е да се спи на меко легло, но с твърда основа

Възглавницата трябва да бъде индивидуално подбрана, така че да съответства на ширината на раменете. Затова жените трябва да избират по-ниските възглавници.

Друга грешка е неправилната поза по време на сън.

По-добре се спи по гръб или настрана, но не по корем

Когато човек спи на гръб, тялото с неговата тежест не притиска вътрешните органи. Жените с тънка талия и широк ханш, когато спят на една страна, трябва да подпъхват от завивките под талията си, за да може гръбнакът да не провисва и да не се изкривява.

Сутрин не бива да скачаме от леглото като попарени, независимо от алармата на будилника, защото така можем да си докараме схващане. Мускулите по време на сън са били максимално отпуснати. Ако спите по гръб, обърнете се настрана, поразмърдайте се, протегнете се. Протягането е естествен порив след сън, но снобизмът ни пречи да си позволяваме този естествен стречинг.

Ако и това не е достатъчно, прочетете постинга "Да прогоним безсънието”, за да се насладите на здрав и дълбок сън, след който човек се събужда бързо и във весело настроение за новия ден на своя живот.

Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Как ви действа есента?