.

 
ladyzone.bg
18+
Вие трябва да сте поне на 18 години!
Достъпът до тази статия за лица под 18 год. е строго забранен.

Въведете нова парола!

В случай, че имате проблеми с регистрацията или с достъпа до вашия профил може да се свържете с нас на имейл webdesign@btv.bg. Ще се раздваме да ви помогнем.

Невалиден имейл!

За по-добра защита на вашите данни е необходим валиден имейл адрес. На въведения имейл ще получите линк за потвърждение.

5 ключови фактора за здравословен начин на живот

Боряна Константинова | преди 51 седмици
ябълка
Снимка: iStock
Има ли здравословно тютюнопушене и колко важни са храната, спортът и килограмите

САЩ изразходва най-много средства за здравеопазване, но все още са една от страните с най-много здравословни проблеми. Ключът към здравето на нацията се крие в добрите й медицински кадри, но и в начина на живот на хората.

Изследователи от колежа за обществено здраве "Harvard T.H. Chan" проведоха масово проучване за въздействието на вредните навици върху здравето и продължителността на живота ни. Те са използвали данни от две други медицински проучвания, така че да разполагат с огромна база от информация, обхващаща голям брой хора за дълъг период от време. Обобщено участниците са били 120 000 души.

Спорт, здраве
Снимка: iStock

Фокус на изследването са диетите, физическата активност, килограмите, алкохолът и цигарите. Вижте кои са 5-те области, които оказват влияние върху здравето и дълголетието ни, и ще знаете над какво да работите.

1. Здравословна диета

Това е хранителната диета, от която организмът ви има нужда. Тя се изготвя персонално на базата на докладван дневен прием на здравословни и нездравословни храни. Така се информирате какво е хубаво да избягвате или да приемате повече - какво е полезно за вас и какво по-скоро не. Допълнително може да се информирате за алкалните храни и какви са ползите от тях:

Топ 50 на алкалните храни и здравословните им ползи Всичко важно за алкалната диета от съветите на фитнес инструктора Станимир Михов

2. Ниво на здравословно физическо натоварване

Чували сте, че движението е здраве - и това е така. Измереният минимум е от 30 минути на ден - от умерена до енергична активност. 

По колко часа на ден трябва да се упражнявате, ако работите на столКой е казал, че движението задължително трябва да се случва във фитнеса?

3. Здравословно телесно тегло

То се определя чрез индекса на телесната маса (Body Mass Index – BMI), като нормалният трябва да бъде между 18,5 и 24,9. Можете да видите къде се намират българите на Европейската карта за затлъстяването в Европа тук:

Карта на затлъстяването в ЕвропаКъде се намира България с 25% затлъстяване на населението?

4. Тютюнопушене

Не съществува определение за здравословна употреба на цигари, както сигурно сами се досещате. Здравословно в случа означава, че никога не сте пушили цигари. Ако го правите, е редно да спрете.

Сила за отказване от цигаритеЧай вместо кафе, положително настроение чрез спортуване и музика за душата

5. Умерена консумация на алкохол

Пиенето на алкохол може да се счита за здравословно, само ако е в нормата. Здравословният прием за жените е между 5 и 15 грама на ден, а за мъжете – от 5 до 30 грама дневно. Една алкохолна напитка съдържа 14 грама чист алкохол в себе си.  

Как да откажем човек от алкохолаДа му кажем да не пие, само може да го накара да пие още повече
Коментар:
Изпрати
коментари: 0
  • Първо най-новите
  • Първо най-старите
Къде ще ходите на море тази година?